Karta płatnicza banku Bancaja pędzi terminalem na miejsce ekologicznej katastrofy. „Za każdym razem, gdy używasz tej karty, pomagasz potrzebującym” – głosi hasło kampanii promującej „społecznie aktywne” karty VISA.
Celem kampanii jest przekonanie Hiszpanów do stosowania „prospołecznych” kart Tarjeta Bancaja ONG emitowanych przez bank Bancaja. Połowę zysków z transakcji realizowanych przy pomocy tej karty bank przeznacza na potrzeby organizacji pozarządowych wskazanych przez klientów.
Kreacje kampanii wykonano techniką fotomontażu. Znak graficzny przesuwanej w terminalu karty nakłada się kolejno na ponton – płynący do ludzi porwanych przez wzburzoną rzekę, awionetkę – lecącą nad płonącym lasem oraz karetkę pogotowia – sunącą po zgliszczach zburzonego miasta.
Kampanię przygotowała agencja Remo. Kampania ruszyła w Hiszpanii w lutym 2012 r.
M. Dembińska
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Z projektowego punktu widzenia kampania jest bardzo prosta i czytelna. Asocjacje wydawać by się mogły wręcz oczywiste – użytkownik karty niesie pomoc. Plakaty są spójne, a na tle fotograficznych katastrof rysunek dloni przeciągajacej kartę jest bardzo sugestywny. Warstwa tekstowa jest jenak zbyt mało widoczna, by jednoznacznie stwierdzić o co chodzi w kampanii.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
19.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
18.04.2024
Najpierw zadzwoń