Broń to nie zabawka!
31 stycznia 2018 roku miał być dla Ethana Songa kolejnym, fajnym dniem. Nastolatek z Connecticut wybrał się do domu swojego kumpla, gdzie tamten pochwalił mu się kapitalną atrakcją – bronią palną należącą do ojca. Niestety, to co miało być świetną zabawą, skończyło się niewyobrażalną tragedią. Ethan został postrzelony i zmarł w drodze do szpitala. Nie on jeden. W latach 2015–2022 niezabezpieczona broń palna spowodowała w Stanach Zjednoczonych śmierć ponad tysiąca dzieci.
Twórcy kampanii Lock Their Safety przekształcają powyższe, bezimienne statystyki w indywidualne opowieści, za którymi stoją prawdziwe historie i wielkie, osobiste dramaty. Cel inicjatywy jest dwojaki. Po pierwsze – ma podnosić świadomość konsekwencji związanych z trzymaniem niezabezpieczonej i załadowanej broni w domu, gdzie wychowują się dzieci. Po drugie – ma zachęcić odbiorców do wsparcia inicjatywy legislacyjnej, nakazującej bezpieczne przechowywanie broni palnej w gospodarstwach domowych zamieszkiwanych przez osoby poniżej 18 roku życia. Pracy jest jeszcze sporo, bowiem Prawo Ethana (Ethan’s Law), nazwane tak na cześć tragicznie zmarłego chłopca, zostało przyjęte dopiero w 26 z 50 stanów USA. Twórcy kampanii podkreślają, że projekt jest dla nich niezwykle istotny: – To jedna z najważniejszych kampanii w moim życiu, bo mam dwie 6-letnie córki – mówi Chany D’Amelio, CCO i partner w Archer Troy Miami. – Liczę na to, że nasza praca wywoła dyskusję i zainicjuje dialog w dobrej sprawie:
Kampania Lock Their Safety jest rozpowszechniana na terenie całych Stanów Zjednoczonych za pośrednictwem różnych kanałów, w tym prasy (print), reklamy zewnętrznej (outdoor) oraz mediów społecznościowych.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Dodatkowe tysiąc kroków dziennie zmniejsza ryzyko śmierci o 15%
-
03.09.2024
Highway to Hell*