logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
25.04.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę



Motocykliści to specyficzni użytkownicy dróg. W opinii wielu osób z zewnątrz stanowią wręcz subkulturę, podkreślającą swoją odrębność i rządzącą się własnymi zasadami. Niebezpiecznymi zasadami, dodajmy. Choć w badaniach motocykliści chętnie deklarują, że mają świadomość ryzyka związanego z jazdą, zwłaszcza ze znaczną prędkością, to statystyki wypadków są w ich grupie jedne z najtragiczniejszych. W 2022 roku w Wielkiej Brytanii kolizje z udziałem motocykli zdarzały się średnio raz dziennie.

Głównym wyzwaniem, jakie postawiono przed twórcami kampanii zachęcającej motocyklistów do dbania o bezpieczeństwo, było zatem dotarcie do nich z wiarygodnym i przekonującym przekazem. Sytuacji nie ułatwiał fakt, że inicjatorem przedsięwzięcia była agencja rządowa, National Highways (brytyjski odpowiednik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad), co tylko zwiększało nieufność odbiorców wobec kierowanego do nich komunikatu.

Agencja kreatywna FCB London zaproponowała zatem unikatowy projekt, którego przesłanie można streścić w słowach: „jesteśmy częścią waszego świata”. We współpracy ze specjalistyczną i bardzo wysoko cenioną w branży firmą Old Empire Motorcycles stworzyła BikerTek – w pełni funkcjonalny motocykl, w znacznej mierze złożony z elementów tytanowych klasy medycznej, używanych do „składania” motocyklistów po wypadkach. Wyprodukowana przez Old Empire Motorcycles maszyna to w pewnym sensie „cios w splot” – uderza w czułe miejsca zdeklarowanych motocyklistów i z premedytacją wykorzystuje ich namiętność do pięknego, niepowtarzalnego designu, ze szczególnym uwzględnieniem części chromowanych.

Unikatowy, będący de facto dziełem sztuki BikerTek ma stanowić punkt wyjścia do dyskusji na temat bezpieczeństwa na drogach. Jako atrakcja pojawi się podczas wydarzeń takich jak London Motorcycle Show czy Bristol Classic Motorcycle Show, gdzie dziesiątki tysięcy uczestników gromadzą się, by dzielić się swoją miłością do motocykli. Towarzyszyć mu będzie ekipa doświadczonych i szanowanych w środowisku motocyklistów, którzy po niebezpiecznych kolizjach mają w swoich ciałach identyczne „części zamienne” co prezentowana maszyna.

Uzupełnieniem projektu jest fascynujący film (poniżej), podkreślający piękno, ale również niepokojącą prawdę o BikerTeku i jego komponentach. Film jest emitowany na kanałach National Highways, podczas eventów (na nośnikach outdoorowych) oraz w internecie:

https://video.adsoftheworld.com/3347cf8r0zdrh9axv7jqni59t47c.mp4

txt: Dorota Chrobak

outdoor wypadki Bezpieczeństwo ruchu drogowego film Wielka Brytania design motocykle integrated kolizje subkultury motocykliści agencja rządowa


Nazwa kampanii:
BikerTek
Czas:
2024.4
Nadawca:
National Highways
Media:
integrated, design
Wykonawca:
FCB London, United Kingdom





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek