logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > CelebryKłamstwa
26.04.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Argentyna, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Organizacje pozarządowe / NGO

CelebryKłamstwa



W piątkowy wieczór argentyński internet rozgrzał się do czerwoności na widok jednego zdjęcia. Oto dwoje topowych influencerów: Juli Poggio, modelka i była uczestniczka tamtejszej edycji Big Brothera, oraz aktor i komik, Grego Roselló, zostało przyłapanych, gdy szli trzymając się za ręce. Para postawiła na niezobowiązującą stylizację – oboje założyli czarne, skórzane kurtki, a Grego luźny tiszert z wielkim printem, przedstawiającym twarz chłopca. Wiadomość o możliwym romansie lotem błyskawicy rozniosła się po argentyńskich social mediach, po czym dotarła do głównych portali w kraju, osiągając ponad 6 milionów wyświetleń w ciągu zaledwie jednego dnia.

W sobotnie popołudnie, czyli niecałą dobę później, Juli i Grego – tym razem oboje w identycznych tiszertach – ujawnili na swoich kanałach, że ich zdjęcie stanowi część kampanii społecznej zainicjowanej przez organizację Missing Children, mającej na celu spopularyzowanie wizerunków zaginionych dzieci. – Chodziło o to, by jak najwięcej osób zobaczyło twarz Davida Leonarda Capli. Chłopiec zaginął bez wieści 1 października 2021 roku – powiedział Grego Roselló. – Prosimy was, żebyście oprócz rozpowszechniania plotek, co oczywiście może być zabawne, udostępniali również informacje, które naprawdę są istotne.

https://video.adsoftheworld.com/s12ep52io34ta6uawwjq7h2keexs.mp4

Podstawą kampanii zrealizowanej przez niezależną argentyńską agencję Almacén były niewesołe statystyki, wedle których fake newsy zyskują popularność sześć razy częściej niż prawdziwe wiadomości i są podawane dalej przez sto razy więcej osób.

– Dzięki naszej akcji mama Davida mogła udzielić wywiadu dla ogólnokrajowej telewizji. Po ponad dwóch latach od zaginięcia syna – mówi Walter Onorato, partner i dyrektor handlowy w Almacén. – Ponad sześć milionów ludzi zobaczyło twarz chłopca i dowiedziało się, że jest poszukiwany przez mamę i Missing Children. Walter Onorato może mieć powody do satysfakcji: tak imponujące zasięgi udało się osiągnąć przy zerowych inwestycjach w media. Więcej na temat organizacji Missing Children można dowiedzieć się na: https://www.missingchildren.org.ar/

txt: Dorota Chrobak

NGO dzieci fake news Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie social media Argentyna influencerzy zaginieni integrated fakenewsy osoby zaginione celebryci wiral


Nazwa kampanii:
CelebriLies
Czas:
2024.4
Nadawca:
Missing Children
Media:
integrated
Wykonawca:
Almacén, Buenos Aires, Argentina





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek