Podróbka dzieciństwa
Piractwo w przemyśle odzieżowym oznacza nie tylko kradzież własności intelektualnej i praw autorskich, ale również pracę czarnorynkową, nierzadko stanowiącą współczesną formę niewolnictwa. Jej ofiarą padają także dzieci. Według wspólnego raportu UNICEF-u oraz ILO (Międzynarodowej Organizacji Pracy), na całym świecie aż 160 mln małoletnich osób podejmuje pracę przymusową. Dzieciństwo zdarza się raz w życiu i nie da się go powtórzyć. Kupując podrobione torebki i inne dodatki odzieżowe okradamy nie tylko konkretne firmy czy autorów projektów, ale również anonimową armię dzieci. O czym przypominają poniższe dwa, przygnębiające printy.
Autorką projektu jest Paula Rivadeneira. Fake Childhoods (Podróbka dzieciństwa) to kolejna kampania społeczna, zrealizowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO). O poprzedniej pisaliśmy TUTAJ.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie