logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > slider > „Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
18.04.2025
Tematy: Polska, Z Misją

„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie



Właśnie ukazała się czwarta książeczka z bestsellerowej serii „Klara buduje”. Seria wydawnicza zainicjowana przez firmę ERBUD walczy ze stereotypami, dotyczącymi podziału na zawody „chłopięce” i „dziewczęce”. Aktywizacja kobiet w zawodach technicznych to sposób na przewidywane braki kadrowe w branży budowlanej.

Klara i jej przyjaciele powracają w czwartej części popularnej serii „Klara buduje”. Po zbudowaniu domku na drzewie czy wykorzystaniu energii wiatru, bohaterowie stają przed kolejnym wyzwaniem – jak sprawić, by w domu było ciepło. Z pomocą przychodzi nowa koleżanka Klary – Kasia, ekspertka w dziedzinie spawania. Postać ta inspirowana jest prawdziwą inżynierką, Katarzyną Karolewską-Kapicą ze spółki ERBUD Industry, jedną z nielicznych w Polsce kobiet specjalizujących się w spawaniu.

Książka „Klara buduje miły zakątek” wydana wraz z Fundacją ERBUD to opowieść jednak nie tyle o budowaniu i montowaniu, co przede wszystkim o odwadze, inicjatywie i nieograniczonej pomysłowości dzieci. Promuje pracę zespołową oraz pewność siebie. Autorem jest Jakub Skworz, ilustracje stworzyła Paulina Derecka. Czwarta książeczka jest pewnym podsumowaniem i ukoronowaniem serii, której książeczki rozeszły się już łącznie w ponad 3 tysiącach egzemplarzy w języku polskim. Ponadto wydano je również po niemiecku, angielsku i ukraińsku.

– Świat się zmienia, przypomnę, że 35 lat temu, kiedy powstawał ERBUD, kobieta na budowie też niektórych dziwiła, gdy dziś jest to już powszechny widok, mamy niemalże same zespoły mieszane – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes ERBUD-u.

Wszystkie książki z serii „Klara buduje”, w tym najnowsza „Klara buduje miły zakątek” dostępne są na stronie Fundacji ERBUD: https://fundacjaerbud.pl/klara-buduje w cenie 39 zł (z przesyłką). Całkowity dochód ze sprzedaży książek zostanie przeznaczony na wsparcie działań statutowych Fundacji ERBUD Wspólne Wyzwania, która już od 10 lat pomaga podopiecznym domów dziecka w wejściu w dorosłość.

oprac: Dorota Chrobak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek