#PierwszeJestNajlepsze to kampania marki Dove przeciwko presji idealnego wizerunku. Zachęca kobiety do większej autentyczności. Symbolicznym gestem ma być publikowanie pierwszego, niepoddanego obróbce, zrobionego zdjęcia w mediach społecznościowych. Do udziału w kampanii zaproszono Martynę Wojciechowską.
Aż 1 na 4 kobiety robi co najmniej 50 zdjęć zanim wybierze do publikacji to najlepsze. Te z grupy wiekowej 18–24 lata robią sobie średnio 12 zdjęć a przedstawicielki pokolenia Alfa – 7. 2 na 5 kobiet odczuwa niepewność przed publikacją, a co druga szuka najpierw potwierdzenia swojego wyboru wśród przyjaciół – wynika z badania Dove.*
Nieidealne kadry z pięknych chwil
Ponad 10 minut – więcej niż połowa kobiet poświęca średnio tyle czasu na podjęcie decyzji co zrobić z danym zdjęciem – opublikować, udostępnić czy usunąć. Prawie połowa decyduje się na ich usunięcie po publikacji. Odbiera to radość z uchwycenia na zdjęciach prawdziwych i spontanicznych momentów. Aż 6 na 10 kobiet nie publikuje zdjęć z ważnych chwil tylko dlatego, że nie są zadowolone z tego jak na nich wyglądają.
#PierwszeJestNajlepsze
#PierwszeJestNajlepsze to częścią globalnej kampanii marki Dove #ShareTheFirst. Jej celem jest zachęcenie kobiet do odejścia od nierealistycznych standardów piękna i akceptacji swojego wyglądu. Jak to zrobić? Odważyć się i opublikować pierwsze, nawet jeśli nieidealne, ujęcie. Jak przekonuje Dove w komunikacie prasowym towarzyszącym kampanii „prawdziwe piękno to akceptacja siebie, radość z bycia sobą i celebracja wyjątkowych momentów w naszym życiu”.
Martyna Wojciechowska bez presji
Do udziału w kampanii zaproszono Martynę Wojciechowską, dla której świat mediów społecznościowych to codzienność. Opublikowała pierwsze zrobione zdjęcie zachęcając inne kobiety do zrobienia tego samego.
– Kiedy utrwalanie wyjątkowych chwil zmieniło się w poszukiwanie idealnego kadru? Ostatnio przeglądałam swoje stare analogowe zdjęcia sprzed lat. Każde z nich to dzisiaj dla mnie mnóstwo pięknych wspomnień z tamtego okresu. Czy któraś z nas za te kilka czy kilkanaście lat przeglądając swoje wspomnienia na fotografiach, naprawdę będzie patrzeć na to, jak wyglądała? Czy raczej będziemy odtwarzać wyjątkowe chwile, które zostały uchwycone na tej konkretnej fotografii? Dlatego zachęcam do dołączenia do akcji Dove #ShareTheFirst i podzielenia się idealną chwilą, a nie idealną fotką – skomentowała Wojeciechowska,
Jak dołączyć do akcji? Marka zachęca do opublikowania swojego pierwszego, nieedytowanego zdjęcia.
*Raport z badania online Share the First. Edelman DXI. Marzec 2025 rok.
oprac. Karolina Sendal
zobacz także
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
07.05.2025slider
Imperium zbudowane na odpadach