logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  03.03.2014

Pierwszy dzień życia nie będzie ostatnim

Your browser does not support the video tag.


W spocie użyto fragmentu filmu dokumentującego autentyczny poród. Informacja uprzedzająca o tym pojawia się na początku spotu. Ci, którzy decydują się obejrzeć dalej, dowiadują się, że wydarzenie ma miejsce w jednym z afrykańskich krajów. Nie słychać płaczu dziecka, położna wyciera je z krwi. Ciało niemowlęcia wydaje się być bezwładne. Matka leży w drgawkach. Pojawia się napis na czarnym tle "For a milion newborns every year, their first day is also their last" („Każdego roku dla milionów noworodków ich pierwszy dzień okazuje się być też ostatnim”).

Następnie zostaje pokazana znów sala porodowa – położna mocno pociera plecy noworodka w celu poprawienia oddychania, aż w końcu słychać, że dziecko zaczyna wydawać dźwięki i po chwili roznosi się coraz głośniejszy płacz. Informacja na ekranie wyjaśnia, że śmierci niemowlęcia może zapobiec podstawowe przeszkolenie dla położnych. Osoby, które chcą wspomóc organizację Save the Children, proszone są o wysyłanie SMSów o treści BORN („narodzony”) pod numer 70008. Koszt SMSa wynosi 5 funtów.

Na stronie internetowej Save the Children umieszczono wypowiedź Carolyn Miles, która jest prezesem organizacji: Pierwszy dzień życia dziecka jest najbardziej niebezpieczny, za dużo matek rodzi samych na podłodze w domu albo w krzakach bez żadnej pomocy. Słyszymy straszne historie matek szukających w trakcie porodu wykwalifikowanej pomocy. Te historie zbyt często kończą się tragicznie. To skandal, że można było zapobiec wielu z tych śmierci, gdyby w pobliżu był ktoś, kto zadbałby o to, by poród przebiegał bezpiecznie i kto wiedziałby, co zrobić w takiej sytuacji.

Według raportu Save the Children, każdego roku million noworodków umiera w ciągu pierwszej doby życia. Jak twierdzi organizacja, aż w połowie przypadków można uniknąć śmierci dzieci w pierwszym dniu życia, kiedy matce i noworodkowi zapewniony jest dostęp do bezpłatnej opieki zdrowotnej, świadczonej przez odpowiednio wykwalifikowanych pracownicy położnictwa.

Organizacja Save the Children informuje, że Melvin, dziecko które pokazano w spocie, i jego matka, 24-letnia T-Girl, mają się dobrze. Choć spot pokazywany jest w brytyjskiej telewizji po godzinie 21, i tak część widzów uważa to za szokujące.

Katarzyna Łabuś


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
First Day
Czas:
2014.2.23 - 2014.3.23
Tematy:
Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Save the Children
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Adam & Eve/DDB
Adresaci:
Osoby chcące wspomóc działania organizacji Save the Children





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek