Pierwszy dzień życia nie będzie ostatnim
W spocie użyto fragmentu filmu dokumentującego autentyczny poród. Informacja uprzedzająca o tym pojawia się na początku spotu. Ci, którzy decydują się obejrzeć dalej, dowiadują się, że wydarzenie ma miejsce w jednym z afrykańskich krajów. Nie słychać płaczu dziecka, położna wyciera je z krwi. Ciało niemowlęcia wydaje się być bezwładne. Matka leży w drgawkach. Pojawia się napis na czarnym tle "For a milion newborns every year, their first day is also their last" („Każdego roku dla milionów noworodków ich pierwszy dzień okazuje się być też ostatnim”).
Następnie zostaje pokazana znów sala porodowa – położna mocno pociera plecy noworodka w celu poprawienia oddychania, aż w końcu słychać, że dziecko zaczyna wydawać dźwięki i po chwili roznosi się coraz głośniejszy płacz. Informacja na ekranie wyjaśnia, że śmierci niemowlęcia może zapobiec podstawowe przeszkolenie dla położnych. Osoby, które chcą wspomóc organizację Save the Children, proszone są o wysyłanie SMSów o treści BORN („narodzony”) pod numer 70008. Koszt SMSa wynosi 5 funtów.
Na stronie internetowej Save the Children umieszczono wypowiedź Carolyn Miles, która jest prezesem organizacji: Pierwszy dzień życia dziecka jest najbardziej niebezpieczny, za dużo matek rodzi samych na podłodze w domu albo w krzakach bez żadnej pomocy. Słyszymy straszne historie matek szukających w trakcie porodu wykwalifikowanej pomocy. Te historie zbyt często kończą się tragicznie. To skandal, że można było zapobiec wielu z tych śmierci, gdyby w pobliżu był ktoś, kto zadbałby o to, by poród przebiegał bezpiecznie i kto wiedziałby, co zrobić w takiej sytuacji.
Według raportu Save the Children, każdego roku million noworodków umiera w ciągu pierwszej doby życia. Jak twierdzi organizacja, aż w połowie przypadków można uniknąć śmierci dzieci w pierwszym dniu życia, kiedy matce i noworodkowi zapewniony jest dostęp do bezpłatnej opieki zdrowotnej, świadczonej przez odpowiednio wykwalifikowanych pracownicy położnictwa.
Organizacja Save the Children informuje, że Melvin, dziecko które pokazano w spocie, i jego matka, 24-letnia T-Girl, mają się dobrze. Choć spot pokazywany jest w brytyjskiej telewizji po godzinie 21, i tak część widzów uważa to za szokujące.
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
11.08.2022
„Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem