logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Uprzejmie donoszę
20.08.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Holandia, Obronność i bezpieczeństwo

Uprzejmie donoszę



Giganci technologiczni często podstępnie wykorzystują nasze dane podczas korzystania z ich usług. Praktycznie rzecz biorąc, niewiele się to różni od sytuacji, gdy ktoś bez wiedzy i zgody zainteresowanej osoby udostępnia wrażliwe informacje na jej temat, bądź mówi na głos o jej prywatnych sprawach.

Consumentenbond (Stowarzyszenie Konsumentów) to holenderska organizacja, powołana w celu ochrony konsumentów, ich praw i interesów osobistych. Aby zademonstrować, w jak perfidny sposób działają firmy technologiczne, zrealizowała kampanię społeczną Datasnitcher, czyli – w luźnym tłumaczeniu – Donosiciel Danych. Koncepcja projektu była prosta ale szokująco trafna: w ruchliwym centrum handlowym aktor śledził przypadkowych użytkowników smartfonów, chodził za nimi, zaglądał im przez ramię, po czym głośno i bez skrępowania komentował ich prywatne dane. Co, rzecz jasna, spotykało się z gwałtownymi czy wręcz wrogimi reakcjami. Problem w tym, że podobne protesty nie towarzyszą nam codziennie, podczas gdy nasze laptopy, tablety, czy smartfony robią dokładnie to samo co bohater poniższego filmu:

txt: Dorota Chrobak

film obronność i bezpieczeństwo Holandia 360° medium campaign


Nazwa kampanii:
Datasnitcher
Czas:
2024.7
Nadawca:
Consumentenbond
Media:
360° medium campaign, film
Wykonawca:
N=5, Amsterdam, The Netherlands





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek