logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Newsy bez stygmatyzacji
28.08.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Litwa

Newsy bez stygmatyzacji



Istnieje fałszywy stereotyp, że osoby z niepełnosprawnością intelektualną, psychiczną i poznawczą są bardziej skłonne do popełniania przestępstw. Choć w rzeczywistości są odpowiedzialne za zaledwie 10% z nich, media podsycają powyższą stygmatyzację, podkreślając stan mentalny sprawców w nagłówkach wiadomości kryminalnych. Ma to znaczący wpływ na opinię publiczną — dla 45% Litwinów media są głównym źródłem informacji o osobach z niepełnosprawnością psychospołeczną.

Skoro zatem media stanowią źródło problemu, czemu nie odwrócić sytuacji – i potraktować ich jako rozwiązania? Z takiego właśnie założenia wyszli twórcy studenckiej kampanii News Without Stigma. Punktem wyjścia projektu była obserwacja, że informacje prasowe często wspominają, kiedy przestępca był niepełnosprawny psychospołecznie, ale rzadko kiedy pojawia się informacja, że przestępca jest zupełnie zdrowy. Bazując na tej zasadzie, powołano do życia portal informacyjny, który podkreśla, kiedy przestępcy są poczytalni. Co w prosty sposób pozwala edukować społeczeństwo i łamać szkodliwe stereotypy.

Inicjatywa News Without Stigma zdobyła srebro podczas Young Cannes Lions Lithuania 2023. Kampania powstała jedynie w wersji demo, autorami koncepcji są Aidaras Lavrinovicius i Laura Malickaite.

txt: Dorota Chrobak

kampanie studenckie 360° medium campaign Litwa


Nazwa kampanii:
News Without Stigma
Czas:
2024.4
Media:
360° medium campaign





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek