logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Brazylia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą
   ──────  24.03.2014

Matka Boska płacze krwią

Your browser does not support the video tag.


Przy brazylijskiej ulicy postawiono figurę Matki Boskiej. Ku zdziwieniu i zaskoczeniu przechodniów, Maryja płakała krwią.

„What your eyes gonna see now, it’s not fake and not a miracle” („To, co teraz zobaczysz, nie jest podróbką ani cudem”) – informują napisy początkowe relacji z wydarzenia. Film przedstawia reakcje ludzi, którzy przechodzili obok figury i z ciekawości przystanęli. Większość z nich patrzyła z niedowierzaniem i niezrozumieniem. Niektórzy robili zdjęcia, a inni się modlili. Jednak po chwili odsłonięta została tablica wyjaśniająca akcję: „It’s not fake and not a miracle. This is reality for many Brazilian Maria’s. Stop violence against women” ("To nie jest podróbka ani cud. To rzeczywistość wielu brazylijskich Marii. Stop przemocy wobec kobiet"). Brzmiący w tle utwór „Ave Maria” dodatkowo podnosi poczucie wzniosłości całej sytuacji. Odniesienie się do sfery sacrum, sugerowanie "świętości" kobiet, ma szczególne znaczenie w katolickiej Brazylii.

Kampania „Maria que chora” ("Płacząca Maryja") została zlecona przez Central de Atendimento à Mulher, czyli brazylijską organizację świadczącą pomoc dla kobiet. Organizacja opiekuje się szczególnie tymi, które doświadczyły przemocy domowej bądź też padły ofiarami handlu ludźmi. W centrum można uzyskać nie tylko pomoc, ale także dowiedzieć się z raportów oraz badań o sytuacji kobiet w kraju.

Agnieszka Kliks-Pudlik


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Maria que chora
Czas:
2014.3.6 - 2014.4.6
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Centro de Atendimento a Mulher
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Kobiety doświadczające przemocy, mężczyźni, świadkowie przemocy
Adresaci:
Carma Social Interventions (Pelotas)
Hasło kampani:
Woman is sacred. Stop violence against women (Kobieta jest święta. Stop przemocy wobec kobiet)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek