logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Matka Boska płacze krwią
24.03.2014
Tematy: Kampanie, Brazylia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą

Matka Boska płacze krwią

Your browser does not support the video tag.


Przy brazylijskiej ulicy postawiono figurę Matki Boskiej. Ku zdziwieniu i zaskoczeniu przechodniów, Maryja płakała krwią.

„What your eyes gonna see now, it’s not fake and not a miracle” („To, co teraz zobaczysz, nie jest podróbką ani cudem”) – informują napisy początkowe relacji z wydarzenia. Film przedstawia reakcje ludzi, którzy przechodzili obok figury i z ciekawości przystanęli. Większość z nich patrzyła z niedowierzaniem i niezrozumieniem. Niektórzy robili zdjęcia, a inni się modlili. Jednak po chwili odsłonięta została tablica wyjaśniająca akcję: „It’s not fake and not a miracle. This is reality for many Brazilian Maria’s. Stop violence against women” ("To nie jest podróbka ani cud. To rzeczywistość wielu brazylijskich Marii. Stop przemocy wobec kobiet"). Brzmiący w tle utwór „Ave Maria” dodatkowo podnosi poczucie wzniosłości całej sytuacji. Odniesienie się do sfery sacrum, sugerowanie "świętości" kobiet, ma szczególne znaczenie w katolickiej Brazylii.

Kampania „Maria que chora” ("Płacząca Maryja") została zlecona przez Central de Atendimento à Mulher, czyli brazylijską organizację świadczącą pomoc dla kobiet. Organizacja opiekuje się szczególnie tymi, które doświadczyły przemocy domowej bądź też padły ofiarami handlu ludźmi. W centrum można uzyskać nie tylko pomoc, ale także dowiedzieć się z raportów oraz badań o sytuacji kobiet w kraju.

Agnieszka Kliks-Pudlik



Nazwa kampanii:
Maria que chora
Czas:
2014.3.6 - 2014.4.6
Nadawca:
Centro de Atendimento a Mulher
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Kobiety doświadczające przemocy, mężczyźni, świadkowie przemocy
Adresaci:
Carma Social Interventions (Pelotas)
Hasło kampani:
Woman is sacred. Stop violence against women (Kobieta jest święta. Stop przemocy wobec kobiet)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek