Dwadzieścia trzy dziewczynki, dwudziestu trzech chłopców
Dwudziestu trzech identycznych chłopców w szarych dresach podrzuca głową piłkę na angielskiej ulicy. Dwadzieścia trzy, niczym nie różniące się od siebie dziewczynki, jeżdżą na różowych rowerkach wokół jednego domu. Dwadzieścia trzy jest w tej kampanii liczbą kluczową – tyle razy wzrasta bowiem prawdopodobieństwo spowodowania wypadku, kiedy podczas jazdy samochodem kierowca pisze sms-y. Osoba zajęta patrzeniem w ekran telefonu komórkowego, zamiast na drogę, stawia się w takiej samej sytuacji, w jakiej byłby prawidłowo prowadzący kierowca, kiedy pod jego koła wyskoczyłaby nagle gromadka, złożona z dwudziestu trzech dzieci.
Plakaty ze tłumem dziewczynek i chłopców stanowiły część kampanii promującej bezpieczeństwo na drogach. Jej hasłem przewodnim jest ostrzeżenie: "Text while you’re driving and you’re 23 times more likely to have an accident" (“Pisząc sms-y podczas prowadzeniu samochodu, jesteś 23 razy bardziej narażony na wypadek”). Zrealizowała je agencja Abbott Mead Vickers BBDO, na zlecenie leżącej we wschodnim Londynie gminy Tower Hamlets.
Na uwagę zwraca innowacyjność w podejściu do tematu kampanii. Nie wykorzystuje ona ani motywu telefonu komórkowego, ani dokumentacji wypadków, stawiając raczej na sugestywne obrazy i skojarzenia.
Oryginalne ujęcie tematu i kreatywność kampanii zostały docenione na tegorocznym 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions, gdzie przyznano jej Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor – Zdrowie publiczne i bezpieczeństwo.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
19.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
18.04.2024
Najpierw zadzwoń