Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
Czy zrezygnowałaś kiedyś z butów na obcasie, żeby móc szybciej uciec? Udawałaś rozmowę telefoniczną w taksówce? A może trzymasz cały czas klucze w dłoni, wracając nocą do domu? Kampania „Świat, w którym się nie boisz” od Fundacji Feminoteka nie epatuje przemocą. Pokazuje coś bardziej subtelnego – codzienny lęk kobiet, który wpływa na ich decyzje, nawyki i sposób funkcjonowania w świecie. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na przemoc seksualną i zebranie środków z 1,5% podatku na realną pomoc ofiarom.
Strach to codzienność
Twórcy kampanii nie pokazują drastycznych obrazów przemocy. Zamiast tego – wykorzystują codzienne z pozoru niegroźne sytuacje. Punkt wyjścia to insight oparty na prawdziwych historiach zebranych od społeczności Feminoteki. Kobiety żyją w gotowości, nieustannie dostosowując się do zagrożenia, które może nadejść. Wyjście na siłownię, powrót do domu, przejazd taksówką. Wszędzie tam kobietom towarzyszy świadomość, że nie mogą czuć się bezpiecznie. Dlatego sięgają po dodatkowe środki ostrożności – wygodne buty na wypadek konieczności ucieczki, udostępnianie swojej lokalizacji bliskiej osobie czy udawanie rozmowy telefonicznej w taksówce.
Świat, w którym nie musisz się bać
Głównym celem kampanii jest zachęcenie do przekazania 1,5% podatku na działania Fundacji Feminoteka. Te środki realnie zmieniają życie kobiet – pomagają opłacić godziny pracy prawniczek, psycholożek, psychotraumatolożek czy specjalistek obsługujących telefon wsparcia.
Tyle wystarczy, żeby pomóc:
- 50 zł – by telefon pomocowy działał przez godzinę,
- 100 zł – by kobieta mogła skorzystać z porady prawniczki lub psycholożki,
- 300 zł – by opłacić godzinę pracy psychotraumatolożki.
Kampania potrwa do końca okresu rozliczeń podatkowych i będzie obecna w przestrzeni miejskiej (outdoor, LED) oraz online, na kanałch social media Feminoteki.
Konkretne wsparcie
Fundacja działa od lat na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec kobiet, zwłaszcza seksualnej. Udziela bezpłatnego wsparcia prawnego, psychologicznego, terapeutycznego. Prowadzi działania edukacyjne, organizuje akcje, pisze petycje. Stara się wpłynąć na zmianę prawa i społeczeństwa.
Kampania „Świat, w którym się nie boisz” to nie tylko apel o 1,5%, to także przypomnienie, że bezpieczeństwo, które powinno być zapewnione wszystkim żyjącym w społeczeństwie, nie jest dane kobietom w równym stopniu.
Za kreację i realizację odpowiada agencja Kierunek Kreatywny i dom produkcyjny Truskavka.
Zdjęcia wykonała Ola Walków.
Więcej informacji: www.feminoteka.pl
oprac. Karolina Sendal, na podstawie materiałów prasowych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie