Pierwsze w Polsce badanie na temat marek przyjaznych cyfrowo
Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów – oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. To główny wniosek płynący z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.
Kluczowe liczby raportu:
- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci, prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej, niż 4 (cztery) kontakty w tygodniu.
- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.
Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek – podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners. – Słowo „umiejętne” ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej.
Badanie Digital Friendly Brand Index: Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego? zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie dwóch tysięcy ankietowanych, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce. Z pełną treścią raportu można zapoznać się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów