Komisja Europejska zainicjowała międzynarodową kampanię, widoczną teraz na billboardach w polskich miastach, mającą na celu uświadomienie znaczenia bioróżnorodności. To z okazji Międzynarodowego Roku Różnorodności Biologicznej.
Hasło "The frog is connected to the sparrow is connected to the apple is connected to the squirrel is connected to you" (Żaba jest powiązana z wróblem, który jest powiązany z jabłkiem, które jest powiązane z wiewiórką, która jest powiązana z tobą ) ma obrazować istnienie różnych, nieoczywistych na pierwszy rzut oka zależności między organizmami. Wszystkie gatunki na Ziemi są ze sobą powiązane i wyginięcie jednego z nich oznacza też zagrożenie dla wielu innych – w tym dla największego niszczyciela bioróżnorodności, człowieka.
Kreacja przedstawia sylwetkę człowieka, zbudowaną z zarysów różnych zwierząt i roślin. Pojawiła się ona w reklamach prasowych i outdoorowych. Dwuminutowy film reklamowy w metaforyczny sposób przedstawia związek między wyginięciem pospolitego wróbla a zagrożeniem dla życia człowieka.
W Polsce akcja ruszyła 22 maja, w Dzień Różnorodności Biologicznej. Niektóre kraje, jak Holandia i Bułgaria, wystartowały wcześniej. Na stronie kampanii na Facebooku dostępne są zdjęcia i filmy z inauguracji kampanii.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego