Te małe srebrne 'włoski’ to zszywki Im mniej zszywek zostanie zużytych w biurach tym więcej drzew będzie na świecie – takie przesłanie zastosował chiński oddziału Greenpeace w kampanii "Staple Trees" (Drzewa ze zszywek). Twórcy wyszli z założenia, że wiele wydruków w biurach jest zszywanych, a do użycia jednej zszywki potrzebne są minimum dwie kartki. Używanie zszywek oznacza więc problem nadmiernego używania papieru.
W grudniu 2009 roku pracownicy agencji Firestell Communications z Szanghaju "namalowali" przy pomocy zszywek obraz przedstawiający las. Zszywki boleśnie wpinają się w przyrodę. Celem takiej reklamy było uświadomienie chińskim pracownikom biurowym negatywnej korelacji między marnowaną przez nich ilością papieru a kondycją lasów pierwotnych. Hasło kampanii przypomina: The more you staple, the more trees are chopped. Save office paper. (Im więcej zszywasz, tym więcej drzew jest ściętych. Oszczędzaj papier biurowy.)
W kampanii widoczny jest jednak brak logiki. Piękna część artystyczna i treść przekazu reklamowego nie są spójne – drzewa na ilustracji nie są zniszczone przez zszywki jak sugeruje hasło kampanii, a wprost przeciwnie. Kampania w efekcie jest mało przekonująca – połamane przez zszywki drzewa prawdopodobnie lepiej oddałyby sens kampanii.
S. Frydrysiak
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz


