Te małe srebrne 'włoski’ to zszywki Im mniej zszywek zostanie zużytych w biurach tym więcej drzew będzie na świecie – takie przesłanie zastosował chiński oddziału Greenpeace w kampanii "Staple Trees" (Drzewa ze zszywek). Twórcy wyszli z założenia, że wiele wydruków w biurach jest zszywanych, a do użycia jednej zszywki potrzebne są minimum dwie kartki. Używanie zszywek oznacza więc problem nadmiernego używania papieru.
W grudniu 2009 roku pracownicy agencji Firestell Communications z Szanghaju "namalowali" przy pomocy zszywek obraz przedstawiający las. Zszywki boleśnie wpinają się w przyrodę. Celem takiej reklamy było uświadomienie chińskim pracownikom biurowym negatywnej korelacji między marnowaną przez nich ilością papieru a kondycją lasów pierwotnych. Hasło kampanii przypomina: The more you staple, the more trees are chopped. Save office paper. (Im więcej zszywasz, tym więcej drzew jest ściętych. Oszczędzaj papier biurowy.)
W kampanii widoczny jest jednak brak logiki. Piękna część artystyczna i treść przekazu reklamowego nie są spójne – drzewa na ilustracji nie są zniszczone przez zszywki jak sugeruje hasło kampanii, a wprost przeciwnie. Kampania w efekcie jest mało przekonująca – połamane przez zszywki drzewa prawdopodobnie lepiej oddałyby sens kampanii.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu