Obrazy pokazują kolejno zniszczony kolorowy zegar w dziecięcym pokoju, zegar dziadków i zegarek na rękę, leżący koło pilota. Wszystkie zaaranżowane sytuacje wskazują na to, że ogień zaskoczył osoby przebywające w domu i choć na każdym znajduje się inny, krótki tekst to akcji przyświeca jedno wspólne hasło „When you change your clock test your smoke alarm” (Kiedy przestawiasz zegar, sprawdź swój alarm przeciwpożarowy).
Trzy obrazy oraz krótki film to część kampanii „Fire Kills” („Ogień Zabija”) realizowanej na zlecenie brytyjskiego Ministerstwa ds. Społeczności i Władz Lokalnych przez agencję RKCR/Y&R. Cała akcja dotyczy urządzeń, które w Polsce nie cieszą się zbyt dużą popularnością w prywatnych mieszkaniach, czyli wykrywaczy dymu. Te mechanizmy mogą uratować dom i życie przed płomieniami, ale wymagają okresowej kontroli.
Akcja stawia na wyrobienie w odbiorcach pewnego nawyku – i tutaj pojawia się kwestia cofania się w czasie. Chodzi o zmianę czasu z letniego na zimowy, która przypada na 28 października. Połączenie przymusowej regulacji domowych zegarków z nawykiem systematycznego sprawdzania domowego alarmu sprawi, że obrazy wykorzystane w kampanii nie staną się rzeczywistością. W Anglii ponad 200 osób rocznie ginie w trakcie pożarów, które wybuchły w domach.
Filip Jędruch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym