logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Walka z przemocą
   ──────  30.05.2010

Znikanie w celu poparcia



Wykorzystywanie seksualne, dziecięca pornografia, niewolnicza praca, morderstwa i gwałty – to wszystko może spotkać porywane dzieci. W Europie codziennie ginie ich kilkaset, w Polsce co roku policja poszukuje około 150 dzieci poniżej 6 roku życia i ponad 1500 pomiędzy 7 a 13 rokiem życia.

Kampania międzynarodowej federacji Missing Children Europe (której Polska jest członkiem) wykorzystała Facebook jako narzędzie do promocji swoich działań. Prosta aplikacja pozwala każdemu chętnemu użytkownikowi wirtualnie zniknąć ze środowiska portalu pokazując tym samym swoje poparcie dla działalności organizacji.

Kampania została wdrożona w związku z obchodzonym od roku 2002 Międzynarodowym Dniem Zaginionych Dzieci (International Missing Children’s Day) przypadającym na 25 maja. Działania prowadzone są na zasadzie buzz marketingu, co oznacza, że promują ją, poprzez uczestnictwo sami użytkownicy, każda „znikająca osoba” ma możliwość powiadomienia wszystkich swoich znajomych o tym dlaczego jej zdjęcie profilowe zmieniło się w białe tło. Za organizację kampanii odpowiedzialna jest belgijska agencja 10 Advertising, która wzięła na siebie nadzór nad aplikacją umożliwiającą „znikanie” w skali całej Europy.

Międzynarodowy charakter akcji wiąże się ściśle ze specyfiką procederu handlu dziećmi, który w przeważającej liczbie przypadków jest problemem wykraczającym poza ramy poszczególnych państw. Uprowadzone ofiary są przewożone z kraju pochodzenia do kraju docelowego, gdzie czeka na nie kupiec. Zaś rolą sprzedawcy jest tak zorganizować tranzyt by zatrzeć ślady pochodzenia ofiary. Dlatego też do skutecznej walki z tym rodzajem przestępczości potrzebna jest współpraca policji, rządów i organizacji pozarządowych ze wszystkich krajów, zarówno tych z których dzieci „znikają”, jak i z tych w których się „pojawiają”.

A jest z czym walczyć: Międzynarodowa Organizacja Pracy wskazuje, że w skali świata problem wykorzystywania nieletnich do niewolniczej pracy, prostytucji, pornografii i innych nielegalnych działań dotyczy aż 8,4 mln osób.

Facebookowa kampania jest w dalszym ciągu aktywna, tym samym każdy kto posiada swój profil może przyłączyć się do niej i pokazać, że los uprowadzonych dzieci nie jest mu obojętny.
A.Dudkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Disappear from Facebook
Czas:
2010.5.25
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Missing Children Europe
Media:
Internet
Wykonawca:
10 Advertising
Adresaci:
Posiadacze kont na Facebooku
Hasło kampani:
Disappear from Facebook (Zniknij z facebooka)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek