Marian Dziędziel wie, że "ziomek" to "przyjaciel". Recytuje także tekst Wilka "Takie życie ziomek", a jego wystąpienie nauczycielka ocenia z podziwem jako "mega". Następne słowo, które poznają uczestnicy lekcji, to "maniurki".
"Znajomość polszczyzny sprzyja porozumieniu między pokoleniami i przynosi szczęście w życiu zawodowym i osobistym" – wyjaśnia lektor. Spot pt. "Lekcja języka współczesnego" jest kolejną odsłoną kampanii "Ojczysty. Dodaj do ulubionych!" prowadzonej przez Narodowe Centrum Kultury. Kampania poświęcona podnoszeniu świadomości językowej i kształtowaniu poczucia odpowiedzialności za polszczyznę została nagrodzona w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2012.
Nazwa kampanii:
Ojczysty. Dodaj do ulubionych
Czas:
2016.4.6
Nadawca:
Narodowe Centrum Kultury
Media:
Internet
Wykonawca:
Oko i Ucho
Adresaci:
Użytkownicy polszczyzny
Hasło kampani:
Lekcja języka współczesnego
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
