logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Za dużo nawozów, detergentów, proszków
08.07.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko

Za dużo nawozów, detergentów, proszków



"Ryba psuje się od głowy" – przypomina znane powiedzenie zainaugurowana 1 lipca kampania piętnująca nadmierne korzystanie z detergentów. Prowadzi ją Fundacja Nasza Ziemia w ramach swojej wieloletniej kampanii „W trosce o Bałtyk” i europejskiej akcji „Bałtyk jest w Polsce, Bałtyk jest w Europie”. Ekolodzy nawołują do poszanowania Bałtyku poprzez redukcję biogenów w ściekach.

Kampania sygnalizuje problem nadmiernej ilości związków azotu i fosforu, które wszyscy wprowadzają do wód podczas prania, zmywania naczyń czy nawożenia ogrodów wraz z proszkami, płynami, nawozami. Każdy jest więc odpowiedzialny za zbyt intensywny rozwój sinic, które „karmione” są detergentami. Organizmy te wykorzystują nadmierne ilości tlenu i pochłaniają większą część światła docierającego pod powierzchnię wody. W konsekwencji zasobów tych nie wystarcza dla pozostałych mieszkańców ekosystemów wodnych. Dodatkowo z obumarłych szczątków sinic, które opadają na dno w wyniku rozkładu beztlenowego wydziela się trujący siarkowodór. Wszystko to jest przyczyną powstawania pustyni dennych – miejsc, gdzie nie ma życia.

Współorganizatorami kampanii są: Ekounia, The Fisheries Secretariat i Clear Channel.



Nazwa kampanii:
Ryba psuje się od głowy
Czas:
2010.7.1 - 2010.7.31
Nadawca:
Fundacja Nasza Ziemia
Media:
Citylighty, radio
Wykonawca:
Andrzej Pągowski
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Ryba psuje się od głowy. Pomyśl zanim zanieczyścisz Bałtyk.





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek