logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  08.07.2010

Za dużo nawozów, detergentów, proszków



"Ryba psuje się od głowy" – przypomina znane powiedzenie zainaugurowana 1 lipca kampania piętnująca nadmierne korzystanie z detergentów. Prowadzi ją Fundacja Nasza Ziemia w ramach swojej wieloletniej kampanii „W trosce o Bałtyk” i europejskiej akcji „Bałtyk jest w Polsce, Bałtyk jest w Europie”. Ekolodzy nawołują do poszanowania Bałtyku poprzez redukcję biogenów w ściekach.

Kampania sygnalizuje problem nadmiernej ilości związków azotu i fosforu, które wszyscy wprowadzają do wód podczas prania, zmywania naczyń czy nawożenia ogrodów wraz z proszkami, płynami, nawozami. Każdy jest więc odpowiedzialny za zbyt intensywny rozwój sinic, które „karmione” są detergentami. Organizmy te wykorzystują nadmierne ilości tlenu i pochłaniają większą część światła docierającego pod powierzchnię wody. W konsekwencji zasobów tych nie wystarcza dla pozostałych mieszkańców ekosystemów wodnych. Dodatkowo z obumarłych szczątków sinic, które opadają na dno w wyniku rozkładu beztlenowego wydziela się trujący siarkowodór. Wszystko to jest przyczyną powstawania pustyni dennych – miejsc, gdzie nie ma życia.

Współorganizatorami kampanii są: Ekounia, The Fisheries Secretariat i Clear Channel.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ryba psuje się od głowy
Czas:
2010.7.1 - 2010.7.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Nasza Ziemia
Media:
Citylighty, radio
Wykonawca:
Andrzej Pągowski
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Ryba psuje się od głowy. Pomyśl zanim zanieczyścisz Bałtyk.





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek