logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Hiszpania, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  07.12.2010

Z więzienia do więzienia



Nawet po wyjściu na wolność, były więzień musi funkcjonować za kratami. Tyle, że niewidzialnymi. Chyba, że znajdzie się organizacja, która pomoże mu w pokonaniu tych barier i ponownie wprowadzi w życie społeczne – tak jak robi to CIRE, nadawca przeprowadzonej w grudniu ubiegłego roku kampanii „Cage”.

Problem reintegracji więźniów zdaje się być jednym z tematów tabu. Rzadko się o tym wspomina, jeszcze rzadziej robi na ten temat kampanie społeczne. Przeprowadzona w Hiszpanii kampania opatrzona została hasłem „No reintegration, no freedom” („Bez reintegracji nie ma wolności”), które doskonale opisuje misję jej nadawcy – Center for the Reintegration of Prisoners. Celem kampanii było zwrócenie uwagi społeczeństwa nie tylko na prowadzone przez CIRE przedsięwzięcia, ale przede wszystkim na istotę problemu, jakim jest adaptacja społeczna byłych więźniów. Kreacją kampanii zajęła się agencja TBWA z Barcelony.

Z badań wynika, że uwieczniony na plakacie mężczyzna tkwiący w metaforycznej klatce nie jest wyjątkiem, a z podobnymi problemami borykają się byli więźniowie nie tylko w Hiszpanii, ale także w innych krajach Unii Europejskiej. Według danych, przedstawionych w 2007 roku podczas Międzynarodowego Forum „Prewencja czy Ponowne Uwięzienie?”, poświęconego społecznej reintegracji więźniów, tylko około 10-15% osób, które opuściły zakład karny, znajduje stałą pracę. Warto przy tym pamiętać, że to nie jest jedyna forma wykluczenia, jaka je dotyka. Wynika to przede wszystkim z cechującego je braku odpowiednich umiejętności społecznych oraz z piętna, jakie na nich ciąży.

Działania, mające na celu readaptację społeczną osadzonych prowadzone są także w Polsce – zajmuje się nimi kilkanaście organizacji pozarządowych, m.in. Stowarzyszenie Monar, jeden z partnerów projektu „Nowa droga dla byłych więźniów” czy warszawska Fundacja „Sławek”, udzielająca byłym więźniom wsparcia podczas pierwszych dni na wolności.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Cage
Czas:
2010.12.3 - 2010.12.22
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Hiszpania
Nadawca:
Center for the Reintegration of Prisoners
Media:
Billboardy
Wykonawca:
TBWA (Barcelona)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
No reintegration, no freedom (Bez reintegracji nie ma wolności)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek