logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  15.06.2007

Z głową na karku, czyli w kasku



Wakacyjna kampania z rozmachem – jej reklamy znalazły się na 8 tysiącach billboardów. Na koniec wakacji 2007 roku Fundacja Hannelore Kohl zainaugurowała kampanię pod hasłem „Kask pomoże, zanim my będziemy musieli pomagać”. Była ona kontynuacją kampanii z roku 2004 i 2005 i wzywała ponownie do zakładania kasków podczas jazdy na rowerze.

Reklamy można było zobaczyć na 8 tys. bilboardów w całych Niemczech przez 10 tygodni dzięki wsparciu agencji Out-of-Home Media AG. „Do tej pory bezpieczna jazda rowerem była punktem głównym naszych kampanii” – mówił Achim Ebert, przewodniczący fundacji „teraz zwracamy też uwagę na jazdę na rolkach”. Również w tym sporcie trzeba dbać o bezpieczeństwo, tym bardziej, że ilość wypadków jest duża.

Zarówno opanowanie techniki jazdy, jak i wyposażenie ochronne są ważne. Temu, kto jeździ bez kasku i ochraniaczy, grozi ryzyko skaleczenia oraz cięższych obrażeń. Przy upadku najczęściej poszkodowan są łokcie, kolana i nadgarstki, a o wiele cięższe są obrażenia głowy. Tym ważniejsza jest jej ochrona. "Wylew dokomorowy może doprowadzić do dożywotniego upośledzenia, w najgorszym wypadku do śmierci” – tłumaczył Professor Dr. Wolfgang J. Bock neurochirurg i członek zarządu fundacji.

Professor Coordt von Mannstein, wiceprzewodniczący fundacji łumaczył ideę akcji: „Na pierwszy rzut oka zdjęcie powinno zaskoczyć odbiorcę, a potem długotrwale oddziaływać na podwyższenie jego świadomości co do dbałości o bezpieczeństwo”.

Co roku w Niemczech prawie 270.000 ludzi doznaje obrażeń z uszkodzeniem układu nerwowego z często dożywotnimi skutkami przez wypadki w ruchu ulicznym. Dramat tych wydarzeń jest szczególnie wyraźny, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że połowa ofiar wypadków ma mniej niż 25 lat.

Elementem kampanii, przed akcją reklamową, był „Tour 2007”, który wystartował 17 maja 2007 roku we Flensburgu (prowadził przez Wiesbaden, Bonn, Xanten i Hamburg) i tam się 9 czerwca się zakończył. Wspierały go media, gwiazdy sportu, kultury i polityki. Podczas tego wydarzenia propagowano główne przesłanie kampanii – zakładanie kasku podczas jazdy na rowerze i rolkach.
opr. K. Figurska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kask hilft (Kask pomaga)
Czas:
2007.5.30 - 2007.11.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Hannelore Kohl Stiftung
Media:
Billboardy
Adresaci:
Osoby jeżdżące na rowerach i rolkach
Hasło kampani:
Kask hilft, bevor wir weiterhelfen müssen





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek