Wyzwanie, którego się nie wybiera
Iced Weather Challenge jest wyzwaniem, do którego nikt nie nominowałby przyjaciół. W stawieniu czoła tej próbie warto pomóc nawet obcym – przekonuje francuska Action Froid.
Lodowata woda spływająca po głowie i karku oraz przeszywający dreszcz z powodu zimna – część odbiorców może kojarzyć te doświadczenia z popularną tego lata, viralową akcją charytatywną Ice Bucket Challenge. Zima przynosi inne wyzwanie, któremu musi sprostać bohater spotu przygotowanego przez agencję Publicis Conseil. Mężczyzna ubrany w przemoczony sweter i niezbyt ciepłe spodnie siedzi skulony w strugach ulewnego deszczu. Trzęsąc się z zimna wymienia różne imiona. Nie "nominuje" żadnej osoby. Nikomu nie życzy znalezienia się w podobnym położeniu. W okresach szczególnie niskich temperatur i wzmożonych opadów atmosferycznych wiele osób bezdomnych staje przed wyzwaniem przeżycia, mimo mrozu i braku schronienia. Wielu z nich przegrywa tę walkę i zamarza na ulicach.
Opisany spot jest elementem kampanii promującej pracę organizacji Action Froid, która organizuje działania na rzecz osób pozbawionych schronienia w okresie zimowym. Sztandarowym obszarem aktywności jej członków są nocne eskapady w poszukiwaniu osób bezdomnych we francuskich miastach. Napotkani potrzebujący obdarowywani są przez wolontariuszy ciepłymi ubraniami, kocami, jedzeniem i innymi przedmiotami, które mają pomóc przetrwać okresy zimna. Action Froid na swojej stronie na portalu społecznościowym informuje czytelników o postępach zimowych akcji.
Kampania Iced Weather Challenge (Wyzwanie Mroźnej Pogody) ma zachęcić odbiorców do wspomagania organizacji poprzez darowizny lub przystąpienie w szeregi jej członków. Wykorzystując efekt kontrastu, próbuje nawiązać do doświadczenia bliskiego odbiorcom. Porównuje dobrowolne wystawianie się na zimno dla zabawy (choć w dobrej sprawie) przez uczestników Ice Bucket Challenge z koniecznością zmagania się z mrozem przez bezdomnych, która z rozrywką nie ma nic wspólnego. Komentarz dotyczący "braku nominacji" nabiera ironicznego wydźwięku w kontekście walki o przetrwanie i powoduje u odbiorców uczucie zmieszania czy wręcz poczucie winy. Kampania ma silny przekaz, można jednak dyskutować, czy odwoływanie się do negatywnych emocji stanowi odpowiedni dla akcji charytatywnej środek wyrazu.
Kamila Brzezińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik