W tkaninach ze znanym, wojskowym wzorem moro ukryto wkomponowane w plamy materiału sylwetki. Tak zakamuflowani są bezdomni – weterani wojenni, mieszkający na amerykańskich ulicach.
Kampania Homeless Veterans Project (Projekt Bezdomni Weterani), której crealizacją zajęła się agencja Gatesman+Dave, ma zmuszać do refleksji i działań na rzecz walki z bezdomnością żołnierzy, których liczba cały czas rośnie: “More than 107.000 United States military veterans, both men and women, are now homeless on the nation’s streets” (Ponad 107. 000 weteranów wojennych, zarówno mężczyzn jak i kobiet, pozostaje bezdomnych na ulicach Stanów Zjednoczonych).
Na plakatach przedstawiono różne kolory i wzory wojskowej odzieży, używane na przestrzeni lat. Dzięki temu można się zorientować, że problem bezdomności byłych żołnierzy jest obecny już od dawna. Dodatkowym atutem wykorzystania moro jest skojarzenie kamuflażu z niewidocznym problemem, „ukrytym” przed wzrokiem obywateli wielu miast. Wzór kojarzony z armią to jednoznaczny symbol.
Dyrektor kreatywny agencji Gatesman+Dave postanowił zrealizować projekt pro bono, gdyż odpychającą wydała mu się myśl, że wracający do rodzinnego kraju weterani niejednokrotnie nie mają gdzie zamieszkać. Dzięki kampanii Projekt Bezdomni Weterani uzyskał znaczące wsparcie finansowe.
Filip Jędruch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym