logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Weterani kończą jako bezdomni
17.09.2012
Tematy: Kreacje / printy

Weterani kończą jako bezdomni



W tkaninach ze znanym, wojskowym wzorem moro ukryto wkomponowane w plamy materiału sylwetki. Tak zakamuflowani są bezdomni – weterani wojenni, mieszkający na amerykańskich ulicach.

Kampania Homeless Veterans Project (Projekt Bezdomni Weterani), której crealizacją zajęła się agencja Gatesman+Dave, ma zmuszać do refleksji i działań na rzecz walki z bezdomnością żołnierzy, których liczba cały czas rośnie: “More than 107.000 United States military veterans, both men and women, are now homeless on the nation’s streets” (Ponad 107. 000 weteranów wojennych, zarówno mężczyzn jak i kobiet, pozostaje bezdomnych na ulicach Stanów Zjednoczonych).

Na plakatach przedstawiono różne kolory i wzory wojskowej odzieży, używane na przestrzeni lat. Dzięki temu można się zorientować, że problem bezdomności byłych żołnierzy jest obecny już od dawna. Dodatkowym atutem wykorzystania moro jest skojarzenie kamuflażu z niewidocznym problemem, „ukrytym” przed wzrokiem obywateli wielu miast. Wzór kojarzony z armią to jednoznaczny symbol.

Dyrektor kreatywny agencji Gatesman+Dave postanowił zrealizować projekt pro bono, gdyż odpychającą wydała mu się myśl, że wracający do rodzinnego kraju weterani niejednokrotnie nie mają gdzie zamieszkać. Dzięki kampanii Projekt Bezdomni Weterani uzyskał znaczące wsparcie finansowe.
Filip Jędruch








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek