Czterech bogaczy zaprasza do swojego prywatnego wesołego miasteczka, pełnego migających światełek, górskich kolejek, osiłków i… węgla.
Ten węgiel zasypuje Wielką Rafę Koralową Australii. Twórcy działający pod banderą agencji Savage wykreowali ten fascynujący świat na zlecenie Greenpeace Internacional, który dużą kampanią "Welcome to Coal World" (Witajcie w Węglowym Świecie) ujawnia plany potentatów przemysłu węglowego i nakłania do ich bojkotu. Jak przedstawili pomysłodawcy reklamy, baronowie węglowi drenują tereny Australii, którą wydają się traktować jak prywatny park rozrywki mnożący zyski. Aktualnie forsują założenie dziewięciu nowych, ogromnych kopalni w północno-wschodniej części kontynentu. Realizacja tego tytanicznego projektu oznacza degradację środowiska naturalnego regionu wraz z jego lasami tropikalnymi i unikatową Wielką Rafą Koralową. Inne skutki to zanieczyszczenie na globalną skalę i nieodwracalne zmiany klimatyczne, powodowane przez napędzanie węglowej machiny. Stąd też hasło akcji "The Great Barrier Reef and the global climate are under threat. Join us and take action to protect them" (Wielka Rafa Koralowa i globalny klimat są zagrożone. Przyłącz się do nas i weź udział w ich ochronie) nawołujące do niepozostawania biernym.
Australia przeżywa obecnie węglowy boom: rocznie wydobywa się tam 300 mln ton kruszcu. Według planów liczba ta ma zostać podwojona. Dlatego też w przygotowaniach są projekty budowy całej infrastruktury wydobywczej wraz z 5 000 km linii kolejowej i portami wypuszczającymi rocznie 10 000 statków eksportujących węgiel przez obszar Wielkiej Rafy.
Kunsztowna animacja wykonana pod opieką wielokrotnie nagradzanego Daniela Bird’a wykorzystuje walory moralizującej bajki. W starannie wykreowaną rzeczywistość wrzucone zostały fakty, analizy i czarne charaktery, które prowadzą do zagłady kolorowego świata. Problem węglowy został przedstawiony w podobnej formie przez agencję Ogilvy & Mather Beijing, która, również dla Greenpeace, pod hałem "Coal take of than it gives" (Węgiel więcej zabiera niż daje) stworzyła jednominutowy filmik "Coal story" (Opowieść o węglu).
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu