Agresja w gestach, wściekłość w słowach. Niektórzy Amerykanie naprawdę się zdenerwowali, czego mocnym wyrazem jest slogan „Unf–k the Gulf ("Odpie—rzyć zatokę; potocznie 'unfuck’ oznacza 'odwrócić spiep—oną sytuację’), którym eko-aktywiści Nate Guidas i Luke Montgomery postanowili namówić Amerykanów na dofinansowanie akcji czyszczenia Zatoki Meksykańskiej po wypływie ropy w kwietniu bieżącego roku. Wyciek, który spowodował ogromną katastrofę ekologiczną, był efektem wybuchu na platformie wiertniczej firmy BP.
W ramach kampanii stworzono film, pokazujący jak bardzo zirytowani i jednocześnie zdesperowani do działania są Amerykanie. Nikt w reklamie nie dba o polityczną poprawność – w każdej wypowiedzi pojawia się kluczowe dla całego przekazu wulgarne słowo, krytykowany jest prezydent za nieudolną reakcję na katastrofę, a na koncernie BP nie pozostawia się suchej nitki. Bohaterowie klipu namawiają do zakupu gadżetów (są to koszulki i kubki z hasłem kampanii), z których zysk dofinansuje organizacje zajmujące się czyszczeniem zatoki, oraz do przesyłania filmu znajomym.
Strona kampanii: www.unf–kthegulf.com
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń