Nieprzespana noc, czy całonocna impreza to okoliczności, po których kobiety używają pudru, aby ukryć oznaki zmęczenia. Równie często kosmetyk ten stosowany jest do zamaskowania siniaków i okaleczeń, doznanych w wyniku przemocy domowej. Ponieważ czas nakładania makijażu jest jedną z bardziej intymnych chwil, kiedy kobieta staje sama przed sobą, organizacja L.O. – Combat Violence against Women postanowiła wykorzystać ten moment.
Przy współpracy z największą siecią zajmującą się dystrybucją kosmetyków w Izraelu, L.O. umieściła w opakowaniach pudru ukrytą wiadomość: "Enough concealing, end the violence cycle. Fight violence against women." ("Dosyć ukrywania się, przerwij krąg przemocy. Walcz z przemocą domową"). Dopiero w domu, po otwarciu opakowania, wewnątrz pudełka kobiety znajdowały wspomnianą informację wraz z numerem infolinii, pod którym mogą się zgłaszać, jeśli są krzywdzone. Celem kampanii było odnalezienie ofiar przemocy domowej, często ukrywających swój problem i sekretne poinformowanie ich o dostępnej pomocy.
Kampania zrealizowana przez agencję ACW Grey szybko znalazła odzew w mediach, w szczególności w codziennej prasie oraz w magazynach kobiecych, gdzie uzyskała darmowy PR. Odnotowano także znaczący wzrost liczby dzwoniących na telefon zaufania oraz dotacji przekazanych na konto organizacji. Pomagając chociaż jednej kobiecie uwolnić się od przemocy domowej organizacja L.O. – Combat Violence against Women, istniejąca od 30 lat, wypełnia swoją misję, której przyświeca hebrajskie powiedzenie, że „Ten, kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat”.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza