logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Pomoc społeczna
   ──────  25.09.2011

Telefony jak defibrylatory

Your browser does not support the video tag.


Na podłodze sterylnie czystej łazienki leży chłopak. Wygląda jakby spał, ale wrażenie jest mylne – bohater spotu przed chwilą próbował popełnić samobójstwo.

Choć opływająca w dostatek Szwajcaria może wydawać się krajem powszechnego szczęścia, to okazuje się, że posiada ona jeden z najwyższych wskaźników samobójstw wśród młodzieży w Europie Zachodniej. Rocznie niemal 10 tysięcy nastolatków targa się na swoje życie; około 100 z nich umiera. Na ten zatrważający problem zwraca uwagę kampania „Co cztery dni jakiś nastolatek popełnia samobójstwo” przygotowana przez organizację Pro Juventute. W spocie dominuje biel – widać na nim ubranego na biało chłopaka, który leży na podłodze łazienki zalanej jasnym światłem. Spokojną, nieco senną atmosferę, potęguje jeszcze stonowana muzyka w tle. Muzyka zmienia się w charakterystyczny dźwięk defibrylatora, ale do piersi chłopaka zamiast dwóch elektrod, ktoś przykłada dwa telefony komórkowe. Efekt jest jednak ten sam – bohater otwiera oczy, a w tle słychać odgłos pracy jego serca. Na tle przerażonej twarzy pokazuje się francuskie hasło (drugi, obok niemieckiego, język kampanii): „Nous sauvons regulierement des jeunes du suicide" (Sukcesywnie zmniejszamy liczbę samobójstw wśród młodzieży).

Kampania ma na celu uświadomienie młodym ludziom borykającym się z problemami natury osobistej czy też presją ze strony rodziców, rówieśników i szkoły, że dzwoniąc lub wysyłając SMS pod numer 147 mogą liczyć na całodobową, anonimową pomoc. Mimo że istniejąca od 1912 r. organizacja Pro Juventute może poszczycić się znacznymi osiągnięciami jeśli chodzi o zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży, to nadal jest to drugi najczęstszy powód zgonów wśród szwajcarskich chłopców.

Krótki, ale bardzo sugestywny i pomysłowy klip kampanii, przełamuje tabu związane z tematem samobójstw i klarownie komunikuje osobom, które sądzą, że znalazły się w beznadziejnej sytuacji życiowej, że nie są same.
Jacek Czerwiński


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Aidez les enfants et les jeunes
Czas:
2011.9.18
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Pro Juventute
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Nastolatki, które mają myśli samobójcze, nastolatki po próbie samobójczej
Hasło kampani:
Nous sauvons regulierement des jeunes du suicide (Sukcesywnie zmniejszamy liczbę samobójstw wśród młodzieży)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek