logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Tegoroczne „Gwiazdy Dobroczynności” wybrane
10.02.2014
Tematy: Wydarzenia

Tegoroczne „Gwiazdy Dobroczynności” wybrane



Agnieszka Cegielska, Halina Benedyk, Małgorzata-Ostrowska-Królikowska, Natalia Kukulska i Bohdan Smoleń – to tegoroczni laureaci konkursu „Gwiazdy Dobroczynności”. O ich zwycięstwie zadecydowało ponad 70 tys. głosów internautów. Nagrodę specjalną Magazynu SHOW odebrała w tym roku Małgorzata Socha. Kapituła przyznała również Honorową Gwiazdę Dobroczynności Magdalenie Różczce. Nagrody wręczono 8 lutego podczas V Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie. Na balu wystąpił zespół Pectus.

W kategorii „Darczyńca organizacji społecznej” po raz drugi zwyciężyła Agnieszka Cegielska za czteroletnią współpracę z Fundacją „Szkoła Otwartych Serc”. Prezenterka zorganizowała zbiórki odzieży dla podopiecznych fundacji, otoczyła opieką rodziny wielodzietne – dzieci z tych rodzin otrzymują ubrania, zabawki, gry dydaktyczne. Pomaga w promocji działań Fundacji, zdobywaniu pieniędzy na zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo z przedszkola „Biedroneczki”.

„Twarzą kampanii społecznej” została Małgorzata Ostrowska – Królikowska. Aktorka jest Ambasadorką Fundacji Hospicjum dla Dzieci „Alma Spei”. Brała udział w akcji „Całe Hospicjum czyta dzieciom” zaangażowała się w przygotowanie materiałów promujących kampanię społeczną pt. ”By śmiały się do końca”, wzięła udział w pikniku integracyjnym dla chorych dzieci.

W kategorii „Wolontariusz” nagrodę odebrała piosenkarka Halina Benedyk wspierająca od 1998 roku Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski im. Leszka Grajka. Artystka uczy osoby uzdolnione wokalnie śpiewać, patronuje diecezjalnym przeglądom piosenki religijnej osób niepełnosprawnych, pozyskuje dla stowarzyszenia przyjaciół i darczyńców.

Bohdan Smoleń wygrał w kategorii „Własna działalność społeczna”. Aktor w 2007 w roku założył Fundację „Stworzenia Pana Smolenia”, której działalność polega na organizowaniu i prowadzeniu zajęć hipoterapeutycznych dla osób niepełnosprawnych. Mimo poważnej choroby Bohdan Smoleń aktywnie uczestniczy w imprezach, szkoleniach, zawodach organizowanych w założonym przez siebie Ośrodku Rehabilitacyjnym.

Laureatką kategorii „Strategiczna współpraca z organizacją pozarządową” została Natalia Kukulska, która w 2012 i 2013 roku wspierała Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce we wszystkich działaniach: malowała z dziećmi symboliczne domy SOS na Pl. Defilad w Warszawie, wzięła udział w akcji „Powrót do szkoły”, podczas której zbierano pieniądze na wyprawki szkolne i zajęcia wyrównawcze dla potrzebujących dzieci, śpiewała w charytatywnych koncertach. Oprócz współpracy ze Stowarzyszeniem SOS, Natalia Kukulska zagrała na Marszu Różowej Wstążki w Warszawie, dla Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św. Ojca Pio oraz dla Caritasu w Starogardzie Gdańskim.

W tegorocznej edycji Nagrodę Honorową Kapituły otrzymała Magdalena Różczka, za zaangażowanie społeczne, aktywną działalność filantropijną na wielu polach, propagowanie postaw prospołecznych i promowanie mądrej pomocy. Aktorka zaangażowała się w działania Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku, przez kilka lat była Ambasadorką UNICEF, wspiera Fundację Spełnionych Marzeń, Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, Fundację Rodzin Adopcyjnych, a od dwóch lat wspiera Klub „Gaja” w akcji „Jeszcze żywy Karp”.

Nagrodę specjalną magazynu SHOW odebrała Małgorzata Socha. Aktorka od 2009 współpracuje z Fundacją „Dr Clown”. Wspólnie z terapeutami Fundacji odwiedza dzieci w jednym z warszawskich szpitali, bezpłatnie użycza swego wizerunku m.in. do przygotowania bilbordu z związku z kampanią 1%, uczestniczy w imprezach, które organizowane są dla dzieci. Co roku gości na fundacyjnym Dniu Dziecka „Pod znakiem Czerwonego Noska”.

Podczas balu można było wziąć udział w licytacji przedmiotów przekazanych na aukcję przez osobistości świata sztuki i mediów, m.in pracy Edwarda Dwurnika z 1965 roku, współprowadzenia Prognozy pogody w Dzień Dobry TVN razem z Agnieszką Cegielską i epizodu w serialu TVN. Dochód z balu zostanie przeznaczony na wspieranie projektów organizacji pozarządowych.

Wnioski konkursowe składały organizacje pozarządowe, firmy, menadżerowie gwiazd oraz same gwiazdy. Kapituła wybrała 24 finalistów, spośród których internauci wybrali zwycięzców. Organizacja wspierana przez zwycięską gwiazdę otrzymała 5000 zł na dalsze działania społeczne.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek