logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Weekend Adopcji Mars i TOZ
03.10.2025
Tematy: Wydarzenia

Weekend Adopcji Mars i TOZ

Weekend Adopcji Mars i TOZ


Nawet 85% opiekunów zwierząt domowych w Polsce twierdzi, że dzięki obecności zwierzęcia w domu poprawiło się ich samopoczucie psychiczne*. Jednak szacuje się, że w Polsce w schroniskach na adopcję wciąż czeka ponad 92 tysiące psów i ponad 32 tysiące kotów. Z okazji Światowego Dnia Zwierząt, przypadającego 4 października, Mars Polska wspólnie z Towarzystwem Opieki nad zwierzętami w Polsce (TOZ) zorganizowali Weekend Adopcji w schroniskach w Celestynowie, Wrocławiu, Słupsku i Zabrzu. Akcja potrwa od 3 do 5 października.

Wszyscy, którzy adoptują w tych dniach psa lub kota w jednym z objętych współpracą schronisk, otrzymają dodatkowe wsparcie w postaci karmy na pierwsze miesiące oraz voucher na konsultacje z behawiorystą.

Organizatorzy chcą również, żeby do jak największego grona osób dotarła informacja o tym, że posiadanie zwierzęcia korzystnie wpływa na zdrowie psychiczne. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Mars i Calm, 85% opiekunów zwierząt domowych w Polsce twierdzi, że zwierzęta poprawiły ich samopoczucie psychiczne, a 74% wskazuje, że pomagają im przestać nadmiernie analizować lub martwić się. Spędzanie czasu ze zwierzętami domowymi zwiększa również poziom oksytocyny, dopaminy i serotoniny nazywanych „hormonami szczęścia”**. 

Przyjrzano się również dobrostanowi zwierząt. Jak się okazało korzyści są obustronne. Badania wykazały, że w ciągu trzech miesięcy od adopcji psy wykazują oznaki zwiększonej pewności siebie, a koty więzi i spokoju***.

Weekend Adopcji Mars Polska i TOZ jest częścią globalnej inicjatywy Mars Global Adoption Weekend. Na całym świecie firma Mars nawiązuje partnerstwa ze schroniskami w ponad 20 krajach: Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, na Filipinach, we Francji, Grecji, Hiszpanii, Indiach, Irlandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Polsce, Rumunii, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Tajlandii, Ukrainie, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

* Globalne badanie zrealizowane w ramach współpracy Mars oraz Calm.com, przeprowadzone przez YouGov Plc na zlecenie firmy Mars. Łączna liczba respondentów wyniosła 31 299 dorosłych osób z 20 rynków (Wielka Brytania: 2507; Brazylia: 2502; Kanada: 1347; Niemcy: 1584; Indonezja: 2510; Indie: 1001; Meksyk: 1567; Malezja: 1036; Polska: 1349; USA: 3748; Chiny: 1054; Belgia: 1084; Australia: 1525; Nowa Zelandia: 1066; Hiszpania: 1322; Niderlandy: 1074; Francja: 1526; Dania: 1093; Szwecja: 1070; Włochy: 1334). Badanie zostało przeprowadzone online w okresie od 19 lutego do 31 marca 2025 roku. Dane zostały przeważone na poziomie krajowym, aby odzwierciedlać populację właścicieli psów i kotów (18+) w danym kraju.

** Waltham Petcare Science Institute, 2022: “Four Ways Pets Help Mental Health, According to Science”

*** PLOS ONE Study (2023): Longitudinal Tracking of Shelter Dogs

oprac. Karolina Sendal

zwierzęta adopcja schronisko Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce zdrowie psychiczne schronisko dla zwierząt zwierzęta bezdomne Światowy Dzień Zwierząt adopcja zwierząt adopcja psów Mars Polska adopcja kotów


Nazwa wydarzenia:
Weekend Adopcji Mars i TOZ
Czas:
2025.10.3





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek