Darmowe koszulki po wypraniu zmieniały hasło – z bojowego na pokojowe. Członkowie antyfaszystowskiej organizacji Exit Deutschland rozdawali na festiwalach rockowych czarne t-shirty. Efektownie nadrukowany napis „Hardcore Rebels. National and Free” niczym mitologiczny koń trojański ukazywał swoje prawdziwe oblicze dopiero po pierwszym praniu. Zamiast enigmatycznego emblematu, po wyjęciu z pralki na koszulce pojawiał się napis „If your T-shirt can do it, so can you” (Skoro twój t-shirt potrafi, to ty też potrafisz). Akcja miała zachęcić i wesprzeć członków ruchów neofaszystowskich do wycofania się z tego rodzaju aktywności i rozpoczęcia nowego życia. Na rozdawanych ubraniach, oprócz dającego do myślenia sloganu, znalazł się napis „We’ll help you break with right-wing extremism” (Pomożemy ci zerwać z prawicowym ekstremizmem) i numer kontaktowy do organizacji Exit Deutschland.
Kampanię „Operation Trojan T-Shirt” (Operacja t-shirt trojański) zrealizowano w związku z faktem, że w samych Niemczech ponad 25 tysięcy osób deklaruje poglądy neonazistowskie, a ich liczba ciągle rośnie. Organizacja Exit-Deutchland pomaga nie tylko wyjść z tego ruchu jego członkom i ich rodzinom, ale także zapewnia im bezpieczeństwo i pokazuje nowe perspektywy na życie – umożliwia nowy start.
Sebastian Truszkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach