Darmowe koszulki po wypraniu zmieniały hasło – z bojowego na pokojowe. Członkowie antyfaszystowskiej organizacji Exit Deutschland rozdawali na festiwalach rockowych czarne t-shirty. Efektownie nadrukowany napis „Hardcore Rebels. National and Free” niczym mitologiczny koń trojański ukazywał swoje prawdziwe oblicze dopiero po pierwszym praniu. Zamiast enigmatycznego emblematu, po wyjęciu z pralki na koszulce pojawiał się napis „If your T-shirt can do it, so can you” (Skoro twój t-shirt potrafi, to ty też potrafisz). Akcja miała zachęcić i wesprzeć członków ruchów neofaszystowskich do wycofania się z tego rodzaju aktywności i rozpoczęcia nowego życia. Na rozdawanych ubraniach, oprócz dającego do myślenia sloganu, znalazł się napis „We’ll help you break with right-wing extremism” (Pomożemy ci zerwać z prawicowym ekstremizmem) i numer kontaktowy do organizacji Exit Deutschland.
Kampanię „Operation Trojan T-Shirt” (Operacja t-shirt trojański) zrealizowano w związku z faktem, że w samych Niemczech ponad 25 tysięcy osób deklaruje poglądy neonazistowskie, a ich liczba ciągle rośnie. Organizacja Exit-Deutchland pomaga nie tylko wyjść z tego ruchu jego członkom i ich rodzinom, ale także zapewnia im bezpieczeństwo i pokazuje nowe perspektywy na życie – umożliwia nowy start.
Sebastian Truszkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”