logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Świnka-skarbonka walczy po raz drugi
16.04.2014
Tematy: Wydarzenia

Świnka-skarbonka walczy po raz drugi

Your browser does not support the video tag.


Fundacja Alivia prowadzi kolejną odsłonę kampanii 1% „Pieniądze mogą pokonać raka”. Wykorzystano spot z ubiegłego roku, wzbogacony o nagranie lektora. Zeszłoroczna edycja otrzymała nominację w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1%.

Pomysł na spot nawiązuje do archetypicznej walki dobra ze złem – przedstawia walkę symbolicznych postaci: raka i świnki-skarbonki zasilanej złotówkami. Świnka to symbol prowadzonego przez Alivię programu Skarbonka, który pomaga chorym na raka pokryć nierefundowane koszty leczenia. Widz w tej walce może być jednym z tych, dzięki którym możliwe jest zwycięstwo – wystarczy, że przekaże 1% podatku. Spot reklamowy przypomina trailer z gry komputerowej i pokazuje, że pieniądze mogą pomóc pokonać raka. Kampania została przygotowana przez agencję DDB, a film został zrealizowany przez studio animacji i postprodukcji Platige Image.

25 marca 1,5-minutowa wersja spotu pojawiła się na platformie YouTube. Fundacja będzie zabiegać o obecność w telewizji (głównie kanały tematyczne – media5, atmedia, oraz główne stacje TVN) a także w sieciach na wielkoformatowych ekranach LED w centrum Warszawy i Krakowa, gdzie spot jest wyświetlany w okresie od 1 marca do 30 kwietnia w wersji skróconej i pełnej. W marcu i kwietniu pojawią się ogłoszenia w prasie ogólnopolskiej (GW, Gazeta Prawna, Super Ekspres i inne), tygodnikach opinii (Polityka, Forum), a także prasie branżowej i tematycznej. Kampania do końca kwietnia jest propagowana również przez największe portale horyzontalne (wp.pl, Interia.pl, o2.pl). W planowanie mediów zaangażowany jest pro bono dom mediowy Equinox.

Według informacji Krajowej Bazy Danych Nowotworowych, w Polsce średnio 43 proc. pacjentów zapadających na choroby nowotworowe przeżywa 5 lat. To jeden z niższych wskaźników w Europie, gdzie dąży się do osiągnięcia skuteczności leczenia na poziomie 70 proc. Fundacja na dowód prawdziwości hasła kampanii przywołuje przykład pana Marka, 41-latka, który dzięki finansowaniu przez Alivię kosztów związanych z eksperymentalnym leczeniem w USA, został wyleczony z nieuleczalnego w Polsce stadium zaawansowania szpiczaka. 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek