logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Świadomy spacerownik
15.09.2008
Tematy: Wydarzenia

Świadomy spacerownik



Ruszył nowy projekt Polskiej Zielonej Sieci we współpracy z Grupą eFTe – „Świadoma konsumpcja. Praktyczny przewodnik po Warszawie/Krakowie”. Celem tego projektu jest promocja produktów i usług firm społecznie odpowiedzialnych oraz inicjatyw społecznych promujących świadomą konsumpcję. Efektem będzie „Spacerownik po świadomej konsumpcji” dla Krakowa i Warszawy.

Organizatorzy zapraszają do współtworzenia publikacji i zgłaszania potencjalnych miejsc do Spacerownika. Poszukiwane są miejsca w Krakowie i Warszawie ułatwiające konsumentom podejmowanie świadomych decyzji – ciekawe sklepy, kawiarnie, lub punkty usług; miejsca propagujących ochronę środowiska i społeczne zaangażowanie, przodujące w produktach organicznych, fairtrade, handmade, innowacyjne pomysły odzysku starych, niepotrzebnych rzeczy, redukujących ilość wytwarzanych odpadów oraz miejsca propagujących świadome zakupy: miejsca debat, warsztatów, pokazów filmów.

Spacerownik będzie wskazywać miejsca ważne z perspektywy odpowiedzialnego konsumenta. Według wstępnego zamysłu będą to trzy kategorie miejsc:
– sklepy i kawiarnie sprzedające produkty ekologiczne i Fairtrade;
– punkty sprzedające rzeczy i usługi z recyklingu/handmade oraz miejsca, w których można wymienić/naprawić rzeczy użytkowe (odnowione meble, ręcznie robioną biżuterię, miejsca naprawy/reperacji rzeczy uszkodzonych/zepsutych, wypożyczalnie rowerów);
– inne miejsca propagujące świadomą, odpowiedzialną konsumpcję i działające według zrównoważonych wzorców (klubokawiarnie prowadzące działalność informacyjną, miejsca, w których odbywają się bezpłatne warsztaty, imprezy kulturalne, pokazy filmów, debaty itp).

Prezentacja miejsc w Spacerowniku będzie uwzględniała opis miejsca, fotografię, dokładne dane adresowe oraz lokalizację na mapie. Spacerowniki będą wydane w nakładzie 3000 egz. (1500 egz. dla Krakowa + 1500 egz. dla Warszawy) i dystrybuowane w miejscach opisanych w Spacerownikach, w punktach informacji turystycznych, w miejscach inicjatyw młodzieżowych, na uczelniach oraz w popularnych miejscach typu kawiarnie, kina, galerie.

Sugestie należy wysyłać na adres: g.krzystkiewicz@zielonasiec.pl








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek