12 grudnia w Likus Concept Store, w Warszawie, odbył się wernisaż zdjęć do wyjątkowego kalendarza na 2008 rok – „DŻENTELMENI”. Podczas wernisażu z krótkim recitalem wystąpiła Justyna Steczkowska, a wieczór poprowadziła Karolina Malinowska i Olivier Janiak. Ruszyła druga edycja akcji „Zimą stop bosym stopom”.
Przedsięwzięcie jest organizowane po raz drugi przez Kujawsko-Pomorski Zarząd Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Bydgoszczy. Pomysł na taką akcję narodził się podczas letnich półkolonii dla podopiecznych PCK. – Zobaczyłem, że dzieciaki nie mają klapek na plażę. Ze zgrozą na to patrzyłem. Zacząłem się zastanawiać w czym będą biegać zimą – wspomina pomysłodawca akcji Patryk Wolski, najmłodszy w historii PCK wiceprezes kujawsko-pomorskiego zarządu okręgu. Nie zorganizował typowej kwesty, bo chciał, żeby każdy darczyńca miał dowód, że wziął udział w akcji. – Patrząc na wiszący w domu kalendarz, codziennie można sobie pomyśleć: pomogłem, jestem dobry – wyjaśnia. Jej celem jest zakupienie obuwia zimowego dla dzieci z najuboższych rodzin za pieniądze uzyskane ze sprzedaży kalendarza „DŻENTELMENI”.
Cena kalendarza to cena pary butów (59,90 zł) – kupując go nabywca kupuje ciepłe buty dziecku z biednej rodziny. Kalendarz jest do nabycia w drogeriach ROSSMANN na terenie całego kraju od 17 grudnia 2007 r.
W pierwszej edycji akcji na początku 2007 roku kalendarz zniknął z półek w przeciągu tygodnia, czego konsekwencją był zakup 4,5 tysiąca par butów dla dzieci całej Polsce. Kalendarz odniósł sukces dzięki udziałowi takich gwiazd jak: M.Zakościelny, P.Małaszyński, K.Kolberger, K.Durczok, P.Adamczyk, A.Chyra, P.Deląg, B.Szyc, M.Włodarczyk, K.Wesołowski, Sz.Majewski, P.Wilczak.
W drugiej edycji udział wzięli: Daniel Olbrychski, Bartek Świderski, Mateusz Damięcki, Paweł Małuszyński, Jacek Poniedziałek, Przemek Cypryański, Tomasz Karolak, Piotr Rubik, Maciek Zakościelny, Robert Więckiewicz, Robert Gonera i Tomasz Lis.
Fotografie do kalendarza wykonał Tomasz Lewandowski. O wizerunek Dżentelmenów zadbała Joanna Wiła, a producentem, podobnie jak w roku ubiegłym, jest Olivier Janiak.
Tegoroczna akcja organizowana jest we współpracy z Fundacją TVN ,,Nie jesteś sam”. Kampania promocyjna kalendarza będzie miała miejsce w programach TVN „Dzień dobry TVN” , „Co za tydzień” i TVN Style, a od 14 grudnia na antenach kanałów Grupy TVN będzie można oglądać spoty reklamowe promujące akcję z udziałem „Dżentelmenów”.
Wszyscy ludzie, którzy pomagali w realizacji projektu pracowali za darmo. Jedynym kosztem przedsięwzięcia jest druk kalendarzy, choć drukarnia Gemtext także zrezygnowała ze swojej marży.
Główni partnerzy akcji to: ROSSMANN oraz BARTEK – sponsorzy znacznej części druku, Profilab – druk zdjęć wielkoformatowych, TVN i Onet.pl – partnerzy medialni.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS