logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Stop bosym stopom
16.12.2007
Tematy: Wydarzenia

Stop bosym stopom



12 grudnia w Likus Concept Store, w Warszawie, odbył się wernisaż zdjęć do wyjątkowego kalendarza na 2008 rok – „DŻENTELMENI”. Podczas wernisażu z krótkim recitalem wystąpiła Justyna Steczkowska, a wieczór poprowadziła Karolina Malinowska i Olivier Janiak. Ruszyła druga edycja akcji „Zimą stop bosym stopom”.

Przedsięwzięcie jest organizowane po raz drugi przez Kujawsko-Pomorski Zarząd Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Bydgoszczy. Pomysł na taką akcję narodził się podczas letnich półkolonii dla podopiecznych PCK. – Zobaczyłem, że dzieciaki nie mają klapek na plażę. Ze zgrozą na to patrzyłem. Zacząłem się zastanawiać w czym będą biegać zimą – wspomina pomysłodawca akcji Patryk Wolski, najmłodszy w historii PCK wiceprezes kujawsko-pomorskiego zarządu okręgu. Nie zorganizował typowej kwesty, bo chciał, żeby każdy darczyńca miał dowód, że wziął udział w akcji. – Patrząc na wiszący w domu kalendarz, codziennie można sobie pomyśleć: pomogłem, jestem dobry – wyjaśnia. Jej celem jest zakupienie obuwia zimowego dla dzieci z najuboższych rodzin za pieniądze uzyskane ze sprzedaży kalendarza „DŻENTELMENI”.

Cena kalendarza to cena pary butów (59,90 zł) – kupując go nabywca kupuje ciepłe buty dziecku z biednej rodziny. Kalendarz jest do nabycia w drogeriach ROSSMANN na terenie całego kraju od 17 grudnia 2007 r.

W pierwszej edycji akcji na początku 2007 roku kalendarz zniknął z półek w przeciągu tygodnia, czego konsekwencją był zakup 4,5 tysiąca par butów dla dzieci całej Polsce. Kalendarz odniósł sukces dzięki udziałowi takich gwiazd jak: M.Zakościelny, P.Małaszyński, K.Kolberger, K.Durczok, P.Adamczyk, A.Chyra, P.Deląg, B.Szyc, M.Włodarczyk, K.Wesołowski, Sz.Majewski, P.Wilczak.

W drugiej edycji udział wzięli: Daniel Olbrychski, Bartek Świderski, Mateusz Damięcki, Paweł Małuszyński, Jacek Poniedziałek, Przemek Cypryański, Tomasz Karolak, Piotr Rubik, Maciek Zakościelny, Robert Więckiewicz, Robert Gonera i Tomasz Lis.

Fotografie do kalendarza wykonał Tomasz Lewandowski. O wizerunek Dżentelmenów zadbała Joanna Wiła, a producentem, podobnie jak w roku ubiegłym, jest Olivier Janiak.

Tegoroczna akcja organizowana jest we współpracy z Fundacją TVN ,,Nie jesteś sam”. Kampania promocyjna kalendarza będzie miała miejsce w programach TVN „Dzień dobry TVN” , „Co za tydzień” i TVN Style, a od 14 grudnia na antenach kanałów Grupy TVN będzie można oglądać spoty reklamowe promujące akcję z udziałem „Dżentelmenów”.

Wszyscy ludzie, którzy pomagali w realizacji projektu pracowali za darmo. Jedynym kosztem przedsięwzięcia jest druk kalendarzy, choć drukarnia Gemtext także zrezygnowała ze swojej marży.

Główni partnerzy akcji to: ROSSMANN oraz BARTEK – sponsorzy znacznej części druku, Profilab – druk zdjęć wielkoformatowych, TVN i Onet.pl – partnerzy medialni.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek