Organizacja NHS, stanowiąca część brytyjskiego Departamentu Zdrowia, zajmuje się promocją zdrowego trybu życia oraz idei racjonalnego podejmowania decyzji w zakresie spożywanych produktów żywnościowych.
Przedstawione kreacje stanowią element kampanii Get unhooked, z początku maja 2007 roku, mającej na celu przekonanie jej odbiorców o ogromnej szkodliwości palenia papierosów i wszelkich wyrobów tytoniowych. Kreacja w metaforyczny sposób przedstawia najpowszechniejszy problem, który napotykają wszyscy chcący zaprzestać palenia wyrobów tytoniowych, czyli chęć zapalenia kolejnego papierosa.
Komunikat umieszczony w materiałach reklamowych („The average smoker needs over five thousand cigarettes a year”) informuje, że przeciętny palacz potrzebuje rocznie ponad 5 tysięcy papierosów. Dodatkowo pod hasłem kampanii został umieszczony numer bezpłatnego telefonu kontaktowego do eksperta NHS, który udziela zainteresowanym informacji pomocnych przy rzucaniu palenia.
Drastyczne fotografie ludzi próbujących zerwać się z haczyka symbolizującego nałóg wywołują dysonans u odbiorcy komunikatu, który może go jednak łatwo zredukować poprzez telefon do eksperta. To jedna z powszechniejszych technik stosowanych przez NHS w kampaniach społecznych.
b.p.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice