PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) – to międzynarodowa organizacja walcząca o prawa zwierząt. Trudno nie zauważyć, że dla niej dobra kampania społeczna to kontrowersyjna kampania społeczna, najlepiej taka, która jest skąpana jest w nagości. Rozbieranie gwiazd, w tym króliczków Playboya, to dla PETA chleb powszedni. Prawdziwie kontrowersyjną warzywną rakietę organizacja odpaliła w 2011 roku. Opublikowano wtedy minisite z „zapisem” castingu do nagranego w rok wcześniej spotu „Veggie Love”, który miał być wyemitowany w przerwie reklamowej Super Bowl, ale nie zgodzili się na to (jak twierdzi PETA) jego organizatorzy. Nagranie było mocno stylizowane na casting do filmu pornograficznego. Na jednym talerzu zaserwowano symulację seksu z ogórkiem, lizanie bakłażana, wypychanie ust rzodkiewką z udziałem pań ucharakteryzowanych na gwiazdy porno. Komentując poczynania organizacji napisaliśmy: „Veggie Love” czy „Go Vegan” oraz inne realizacje PETA normalizując seksizm wpisują się w problemy społeczne poruszane przez organizacje kobiece. Krok naprzód w etycznym traktowaniu zwierząt – krok do tyłu w etycznym traktowaniu ludzi.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up
-
30.08.2024
Bezdomność boli wystarczająco