logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  23.06.2014

SMS-em w wandala



Wyrywanie słupków przystankowych, niszczenie rozkładów jazdy, siedzeń i poręczy w autobusach oraz wykonywanie grafitti – to najczęstsze akty wandalizmu w warszawskiej komunikacji miejskiej. 61 proc. osób, widząc grupę ludzi niszczących wiatę przystankową, zawiadomiłoby policję lub Straż Miejską, 26 proc. opuściłoby miejsce zdarzenia, 9 proc. nie zrobiłoby nic, a 4 proc. zwróciłoby wandalom uwagę. To wyniki sondy dostępnej na stronie ZTM, w której pytano o reakcję na akty wandalizmu. 23 czerwca br. ZTM rozpocznyna kolejną edycję kampanii „Nie toleruj, powiadom!”, którą chce zachęcić do reagowania na akty wandalizmu w sposób, za jakim opowiedziała się zdecydowana większość uczestników sondy.

Poniedziałek – 23 czerwca – jest pierwszym dniem trwania corocznej kampanii społecznej Zarządu Transportu Miejskiego „Nie toleruj, powiadom!”. Jej celem jest poprawa bezpieczeństwa
w Warszawie
, ochrona mienia publicznego przed aktami wandalizmu oraz zachęcenie pasażerów do powiadamiania policji i Straży Miejskiej m.st. Warszawy o wykroczeniach i przestępstwach popełnianych w pojazdach i na przystankach komunikacji miejskiej.

W 2013 roku na przystankach, stacjach metra oraz w taborze komunikacji miejskiej odnotowano ponad 23 tys. aktów wandalizmu. Wandale najczęściej wyrywają słupki przystankowe, niszczą rozkłady jazdy, a w pojazdach – siedzenia i poręczę oraz wykonują na stacjach metra graffiti. ZTM oraz przewoźnicy wydali na naprawy zniszczonych elementów ponad 1,5 mln zł. Jest to kwota, którą można by przeznaczyć np. na zakup 60 nowych wiat przystankowych. 

Zachęcamy do rozsądnego reagowania na akty wandalizmu. Jeśli zdarzenie ma miejsce
w pojeździe, wystarczy podejść do kierującego i poinformować o tym, co się dzieje. Pamiętajmy,
że część pojazdów jest wyposażona w monitoring, co zdecydowanie ułatwia dotarcie do sprawców –
wyjaśniają asp. Marcin Szymański i mł. asp. Wioletta Szubska z Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego Komendy Stołecznej Policji. Możemy także wysiąść z pojazdu, zadzwonić pod numer 112 i zgłosić incydent. Ważne jest, aby zapamiętać miejsce zdarzenia, numer linii i numer boczny oraz kierunek, w którym jedzie pojazd. Idealnie byłoby, gdyby udało się opisać sprawców – dodają.

Gdy zachodzi konieczność dyskretnego zgłoszenia aktów wandalizmu najlepszym rozwiązaniem jest SMS interwencyjny. Wystarczy wysłać wiadomość o treści POMOC pod numer 723 986 112. W odpowiedzi nadawca otrzymuje szablon, który należy uzupełnić wpisując numer boczny pojazdu, numer linii, kierunek podróży, miejsce zdarzenia (np. nazwa przystanku, ulicy lub charakterystyczny budynek), rodzaj zagrożenia oraz liczbę sprawców. Uzupełniony szablon trzeba odesłać pod numer 723 986 112. Koszt SMS-a jest zgodny z taryfą operatora. Naklejki ze szczegółową instrukcją korzystania z SMS-a interwencyjnego są umieszczone we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej oraz na wybranych przystankach.

W ramach kampanii, na wybranych przystankach, w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM oraz na monitorach w pojazdach komunikacji miejskiej są dostępne materiały promocyjne, zachęcające do powiadamia organów ścigania o aktach wandalizmu.

Kampania „Nie toleruj, powiadom!” potrwa do 31 października br. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie toleruj, powiadom!
Czas:
2014.6.23 - 2014.10.31
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego
Media:
Plakaty, ulotki, spoty w warszawskiej komunikacji miejskiej
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego
Adresaci:
Pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek