Nie każdy nadaje się do pracy w domu pogrzebowym. Bohater francuskiej kampanii „Clumsy” z pewnością do niej nie ma powołania. A to urna z prochami wypadnie mu z rąk i rozsypie się na podłogę cała jej zawartość, a to w czasie mszy zamiast płyty z muzyką pogrzebową włączy składankę najnowszych przebojów. Na szczęście, gdy zostaje zwolniony, od razu tak jak inne osoby, które rozstały się ze swoimi dotychczasowymi profesjami, znajduje inne zajęcie – oczyszczanie plaży. Bo jak przekonuje hasło kampanii „Picking up trash is something anyone can do” ("Każdy może zbierać śmieci").
Jeśli zanieczyszczenie terenów nabrzeżnych we Francji w ciągu najbliższych lat nie zmniejszy się, to aż 20% nadmorskich miejscowości będzie musiało zamknąć swój odcinek plaży z powodu zbyt wysokiego zanieczyszczenia środowiska, szkodliwego dla ludzkiego zdrowia.
Nieco przewrotna kampania została przygotowana przez Kristoffera Borgli – norweskiego reżysera, autora teledysków i krótkich filmów pełnometrażowych. Świetnie zrealizowany pod względem technicznym spot utrzymany jest w typowych dla Borgliego nieco sennych barwach. Spot powstał na zamówienie międzynarodowej organizacji Surfrider Foundation.
Surfrider Foundation to organizacja założona w 1990 roku przez Toma Currena, trzykrotnego mistrza świata w surfingu. Organizacja zajmuje się ochroną mórz i oceanów oraz plaż. W ciągu ponad 20 lat swojej działalności Surfrider Foundation stworzyła sieć lokalnych grup nadzorujących stan wody oraz zanieczyszczenie nabrzeżnych ekosystemów. Oddziały fundacji znajdują się nie tylko w Europie, ale także w Australii, Japonii, USA i Ameryce Południowej.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu