logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Smaki w ciemnościach
10.04.2008
Tematy: Wydarzenia

Smaki w ciemnościach



W Novotelu Centrum, w Warszawie, otwarto 21 marca pierwszą w Polsce restaurację Dans le Noir, gdzie w całkowicie zaciemnionej sali serwowane są 3 rodzaje menu. Takie lokale znajdują się już w Paryżu, Londynie i Moskwie.

Goście zostawiają wszystkie rzeczy, torebki, telefony, a nawet podświetlane zegarki w strzeżonej szatni. Torebki przeszkadzałyby i rozpraszały uwagę, a telefony i zegarki mogłyby być źródłem światła. Przy wejściu rozdawane są śliniaczki, bo jedzenie po omacku wymaga wprawy.

Do całkowicie zaciemnionej sali wchodzi się gęsiego, trzymając się towarzyszy, a do stolika prowadzi gości niewidomy kelner. Dla pracujących tu osób niewidomych, zatrudnionych dzięki współpracy z Polskim Związkiem Niewidomych, to jedyna w swoim rodzaju okazja, do odwrócenia ról – tu oni czują się pewnie, a goście ostrożnie stawiają każdy krok.

Przedsięwzięcie jest komercyjne, ale ma walor społecznej inicjatywy – pokazuje, że inność może być postrzegana nie jako przeszkoda, lecz jako wartość.

Rozmowa to w Dans le Noir jedyny – oprócz dotyku – sposób na upewnienie się, że nie jesteśmy sami, a więc salę szybko wypełnia gwar. Menu kolacji z zasady trzymane jest w tajemnicy, bo odgadnięcie co jest na talerzu, jest zabawą samą w sobie.

Dans le Noir zaprasza w środy, czwartki, piątki i soboty wieczorem. Należy wcześniej zarezerwować miejsce. W soboty wizyta w restauracji nie wymaga rezerwacji. Restauracja będzie otwarta do 21 czerwca 2008r.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek