logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Seksistowska kampania”; „Liczy się efekt”
07.02.2014
Tematy: Wydarzenia

„Seksistowska kampania”; „Liczy się efekt”

Your browser does not support the video tag.


Kampania społeczna „Zaufajne drogi”, wyreżyserowana przez twórcę popularnego serialu animowanego „Włatcy Móch” została w grudniu zeszłego roku określona jako seksistowska w piśmie podpisanym m.in. przez Fundację Feminoteka, Centrum Praw Kobiet, prawniczkę prof. Monikę Płatek, publicystkę Kingę Dunin i dr Agnieszkę Graff. Pismo zostało skierowane m.in. do nadawcy kampanii – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najwięcej emocji wzbudził spot, w którym kierowca zatrzymujący się przed przejściem dla pieszych komentuje pojawienie się skąpo ubranej kobiety „jak idą pieeeesi, to zawsze stop”.

GDDKiA wydało oświadczenie, w którym podkreśla, że młodzi ludzie (25-39) to „niezywkle trudna grupa” jeśli chodzi o przekazy edukacyjne, a skierowane do nich komunikaty powinny być pozbawione „mentorskiego tonu” i „nudnego dydaktyzmu”. Zaznacza też, że głównym celem kampanii było zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach, a według przywoływanych przez instytucję statystyk poziom bezpieczeństwa na drogach w Polsce wzrasta. W oświadczeniu nadawca dodaje, że jego celem nie było urażenie kogokolwiek, ale jego zdaniem zarzuty sformułowane w piśmie „nie znajdują uzasadnienia wobec przedstawionego stanu faktycznego”.

Anna Dryjańska z Fundacji Feminoteka w rozmowie z portalem Gazeta.pl oceniła odpowiedź jako „lanie wody i unikanie przyznania się do ewidentnego błędu”, a nadawca kampanii pośrednio przyznaje, że nie umie znaleźć innej metody zwrócenia uwagi młodych kierowców niż nawiązywanie do seksu. To porażka komunikacyjna, mentalna i wizerunkowa na poziomie instytucji. Zdaniem GDDKiA mamy dramatyczny wybór: seksizm albo życie – komentowała.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek