"Sam. Wybieramy go przed wyjściem" – Sam to wyznaczony kierowca – ten, który prowadzi, a więc nie pije. Postać fikcyjna, z kampanii francuskiego Ministerstwa Stałego Rozwoju, która zachęcała młodych ludzi do wyznaczania jednej osoby spośród siebie do prowadzenia samochodu po wspólnej imprezie.
Na stronie internetowej kampanii – www.sortezrevenez.fr (Wyjdź i wróć) – można znaleźć wskazówki, jak wytypować prawdziwego Sama. Znajdują się tam również informacje, które przekonują młodzież, że bycie trzeźwym kierowcą jadącym na imprezę wcale nie jest złe, wprost przeciwnie – może być wręcz zabawne. Organizatorzy kampanii starali się uniknąć moralizatorstwa i rozmawiać z młodzieżą jej językiem. Na stronie można stworzyć swój avatar, obejrzeć galerie zdjęć, ściągnąć wyświetlacz czy zagrać w grę.
Spot reklamowy przedstawia imprezę – Sam pije alkohol. Podchodzi do niego koleżanka i prosi o podwiezienie do domu. Znajomi ubierają się, dziewczynie zacina się suwak przy kurtce – Sam jej pomaga. A kurtka zamienia się w worek z prosektorium: „Chaque semaine 23 jeunes meurent en routes de France. Avant de sortir ayez de réflexe Sam.” ("Co tydzień na francuskich drogach umiera 23 młodych ludzi. Przed wyjściem miejcie refleks Sama)
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!