logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rozmawianie z nieznajomymi grozi poznaniem
15.12.2015
Tematy: Wydarzenia

Rozmawianie z nieznajomymi grozi poznaniem



Jesienią w Warszawie powstały dwa nowe wielkoformatowe murale Loesje. Można je oglądać na Targówku i Pradze Północ. Hasło „Nie rozmawiaj z nieznajomymi / bo jeszcze kogoś poznasz” znajduje się przy ul. Gościeradowskiej 9, od strony ul. Olgierda; hasło „Prz szłość” przy ul. Jadowskiej 7, od strony ul. Wołomińskiej.

Utrzymane w minimalistycznej czarno-białej stylistyce przypominają plakaty Loesje. Podobnie jak w przypadku plakatów, estetyka murali Loesje ma podkreślać że ich najważniejszą wartością jest tekst i jego przesłanie, a nie atrakcyjna kolorystycznie forma.

Dodatkowo, w postaci nieco mniejszych murali, dwa inne teksty Loesje pojawiły się także na Muranowie: „Zrób komuś dzień dobry” przy Al. Jana Pawła II 57, na ścianie gościnnej kawiarni Jaś & Małgosia; „Zderzenie z kulturą / nie przepraszaj / wpadaj częściej” przy ul. Smoczej 18, zrealizowany w ramach współpracy Loesje z Muzeum POLIN.

Pierwszy mural, z hasłem „Im dłużej czekasz na przyszłość / tym będzie krótsza” Loesje zrealizowała w 2011 roku na Pradze na ulicy Stalowej 38. Cztery kolejne realizacje powstały w 2013 roku na Pradze Południe. Wśród nich jest tekst „Z punktu widzenia Drogi Mlecznej / wszyscy jesteśmy ze wsi” zlokalizowany przy Dworcu Wschodnim, na ścianie budynku przy ul. Lubelskiej 30/32.

Loesje, [czyt. Luszje] czyli po polsku Lusia, to nazwa ruchu i sieci grup działających w różnych krajach na rzecz wolności słowa i wyrażania własnych opinii, a także aktywizmu społecznego i kreatywności. Swoją nazwę zawdzięcza młodej Holenderce o imieniu Loesje. Idea ruchu powstała w 1983 roku w grupie kilku przyjaciół w Holandii, którzy chcieli podjąć dyskusję o ówczesnej sytuacji polityczno-społecznej w Holandii poprzez czarno-białe plakaty z krótkimi, zachęcającymi do refleksji hasłami o konstruktywnym przesłaniu.

Murale na Targówku i Pradze Północ powstały w ramach projektu „Miasto myśli”, który realizowany jest przez Fundację Sztuki Arteria, dzięki wsparciu finansowemu ze środków m.st. Warszawy oraz Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Ojczysty – dodaj do ulubionych 2015.

 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek