logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rekord brudu w Hongkongu
05.04.2010
Tematy: Wydarzenia

Rekord brudu w Hongkongu



Zanieczyszczenie powietrza w Hongkongu osiągnęło w zeszłym tygodniu rekordowy poziom, co skłoniło władze do wydania zalecenia, by mieszkańcy unikali wychodzenia na dłużej z pomieszczeń. Poziom zanieczyszczenia powietrza dwukrotnie przewyższał stan, w którym władze radzą mieszkańcom, by nie wychodzili na dłużej na dwór. „Burza piaskowa z północy Chin przesuwa się na południe, więc zanieczyszczenie powietrza osiągnie zapewne poziom 'bardzo wysoki’ lub 'ostry'” – napisał w komunikacie rzecznik władz hongkońskich.

Wskaźnik zanieczyszczenia powietrza oscylował w poniedziałek 15 marca w Hongkongu wokół 500. Osobom cierpiących na schorzenia serca lub układu oddechowego zaleca się pozostanie w domu powyżej wskaźnika 100. Powyżej 200 zalecenie to obejmuje już całą ludność.

Coraz częstszy stan zanieczyszczenia powietrza skłonił pięciu marca grupę wielkich firm, w tym Starbucks, Pacific Coffee, Ben & Jerry’s i Pure Fitness, do opublikowania w prasie wkładek przypominających, że zanieczyszczenie „zabija trzy osoby dziennie”, a powietrze w Hongkongu jest „trzy razy bardziej zanieczyszczone niż w Nowym Jorku”.

Władze miasta zwykle tłumaczą zanieczyszczenie emisjami z zakładów przemysłowych na południu Chin, ale lokalne badanie wykazało, że w znacznej części są za nie odpowiedzialne spaliny z samochodów jeżdżących po bardzo gęstej sieci dróg w Hongkongu.

Według Indeksu Środowiskowego Hedleya, który określa koszty gospodarcze zanieczyszczenia powietrza w Hongkongu, spowodowało ono już w tym roku 175 przedwczesnych zgonów i 1,29 mln wizyt u lekarza.
PAP








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek