Szwajcarskie Stowarzyszenie niosące pomoc osobom chorym na stwardnienie rozsiane (Schweizerische Multi Sklerose Gesellschaft) wraz z agencją Advico Young & Rubicam w czerwcu 2006 roku prowadziło outdoorową kampanię „Unterbrechungen” (Przerwane), która miała rozpowszechnić znajomość tej choroby oraz zyskać akceptację społeczną dla osób nią dotkniętych.
Stwardnienie rozsiane to choroba układu odpornościowego, który zwraca się przeciwko jego własnym komórkom nerwowym, w wyniku czego nie mogą one skutecznie przekazywać sobie sygnałów. (To przerwanie komunikacji między komórkami nerwowymi pokazywały plakaty umiejscowione na dwóch nośnikach i wykorzystujące odstęp między nimi). W mózgu i rdzeniu kręgowym osoby chorej powstają blizny (stwardnienia) i ubytki. Przykładowe objawy choroby to osłabienie siły mięśni kończyn, zaburzenia widzenia, czucia, drgawki, kłopoty z zachowaniem równowagi czy z koordynacją ruchów.
Stwardnienie rozsiane jest drugą z najczęściej występujących chorób nerwowych w młodym i średnim wieku (20-40 l.) i najbardziej przewlekłą z chorób zapalnych. Przypadłością tą jest dotkniętych dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn. W Szwajcarii ze stwardnieniem rozsianym żyje ok 10 tys ludzi (na świecie – ok. 2,5 miliona). Prawie codziennie zdiagnozowany zostaje nowy przypadek.
Zdjęcia do kampanii wykonał Peter Hebeisen.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
22.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
19.04.2024
Broń to nie zabawka!