logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Protest przeciwko ubojowi rytualnemu
19.06.2013
Tematy: Wydarzenia

Protest przeciwko ubojowi rytualnemu



Trzecia manifestacja przeciwko legalizacji uboju rytualnego odbędzie się w przededniu głosowania, 20 czerwca o godz. 15.00 przed Sejmem.

Rządowy projekt zmiany ustawy o ochronie zwierząt przywraca zabronione obecnie zarzynanie zwierząt bez ogłuszania. Projekt ten przeszedł przez sejmową Komisję Rolnictwa, która wprowadziła jedynie nakaz zgłaszania uboju rytualnego dowolnej liczby zwierząt, ale nie wprowadziła żadnego złagodzenia jego procedury, a także nie ograniczyła jej zastosowania na potrzeby zarejestrowanych (np. w UE) wyznań, pozostawiając możliwość spełniania żądań dowolnej sekty czy kultu.

Jak wynika z badań opinii publicznej przeprowadzonych przez GFK Polonia i CBOS, 61-65% polskiego społeczeństwa jest przeciwna ubojowi zwierząt bez wcześniejszego ogłuszania przy 14-26% bez zdania na ten temat.

Ubój zwierząt bez wcześniejszego ich ogłuszenia jest w Polsce niedozwolony od 2002 roku na mocy Ustawy o ochronie zwierząt. Sprzeczne z tą Ustawą rozporządzenie Ministra Rolnictwa i RW zostało uchylone przez Trybunał Konstytucyjny, a obowiązujące obecnie rozporządzenie unijne pozwala krajom członkowskim na zachowanie wyższych standardów. Mimo jednoznacznego zakazu w wielu polskich rzeźniach zwierzęta są nadal zarzynane na żywo. Dlatego lobby mięsne dąży do zalegalizowania tego procederu – mówią organizatorzy protestu.

Akcję organizuje Polskie Towarzystwo Etyczne, OTOZ Animals, Klub GAJA, Viva! Akcja dla Zwierząt, Fundacja Mondo Cane i Fundacja Ius Animalia.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek