logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Proszę wychylać się przez okno” w łódzkich tramwajach
26.03.2011
Tematy: Wydarzenia

„Proszę wychylać się przez okno” w łódzkich tramwajach



„Wynajem miejsc siedzących u prowadzącego pojazd”, „Proszę wychylać się przez okno”, „Opuszczając pojazd upewnij się, że wyłączyłeś żelazko/zakręciłeś gaz” to niektóre z napisów jakie pojawiły się ostatnio w pojazdach komunikacji miejskiej w Łodzi. Autorami tego niecodziennego happeningu są członkowie grupy „Zawiera Zawartość” nazywana przez niektórych Łódzkim Stowarzyszenie Aprecjacji Absurdu.

Na facebookowym profilu łódzki happening ma już prawie 9.000 fanów. Prześcigają się oni w wymyślaniu haseł przypominających swoją poetyką nalepki tramwajowe (np. „W razie niebezpieczeństwa zbij szybę młotkiem” lub „Nie korzystać z windy w czasie pożaru.”). Wlepki z napisami można napotkać przede wszystkim w tramwajach, autobusach, pociągach, toaletach dworcowych.

„Głównym celem wlepki jest wybicie mieszkańca Łodzi (i nie tylko, bo twórczość 'ZZ’ zaobserwowano także w Warszawie) z rutynowego działania, które towarzyszy codziennym czynnościom. Sprawienie, aby po wejściu do tramwaju nie gapił się w sufit, a rozglądał się za kolejną dawką zaskakująco oczywistych (i nieoczywistych) informacji.” – można przeczytać w serwisie deser.pl.

Tam też znalazła się wypowiedź tajemniczego członka grupy ZZ – (…) Każdy wie, że w tramwaju jest szyba, ale nikt nie zwraca na to uwagi. Wlepiając informację na ten temat w przestrzeń pojazdu przekazujemy rzecz tak oczywistą, że aż niespodziewaną. Niby nie ma w tym nic niezwykłego, ale jest to tak dziwne, że ów pasażer nie ma pojęcia co z tym zrobić.

Happening trwa, jego fani wierzą, że nie skończy się prędko. – Wlepki ZZ łatwo się zrywa, nie brudzą szyb, projekt nie jest szkodliwy społecznie – argumentują.

Więcej zdjęć można obejrzeć na Facebookowej stronie autorów.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek