Procent, który likwiduje wybory
Reklamy z hasłem "Wybory 2010" nawiązują stylistyką do kampanii wyborczych, ale nie o politykę w nich chodzi. Kampania 1% Fundacji Dbam o Zdrowie przypomina o drastycznych codziennych wyborach, przed jakimi stają starzy ludzie żyjący z przeważnie bardzo niskich emerytur. Bywa, że muszą decydować na co wydadzą pieniądze – czy na czynsz, czy jedzenie, czy lekarstwa – bo na wszystkie te podstawowe rzeczy ich nie stać.
4 miliony Polaków nie kupuje lekarstw z powodu ciężkiej sytuacji finansowej. Co trzeci Polak nie realizuje recept, co oznacza, że nie rozpoczyna lub też nie kontynuuje leczenia zaleconego przez lekarza. Lekarze alarmują, że przerwanie kuracji lekowej często jest przyczyna poważnych chorób. W wyniku takiej sytuacji wiele osób trafia do szpitala.
Średnia cena opakowania leku na receptę wynosi 15,09 zł natomiast średnia wartość kwoty 1% wyliczona w zeznaniu podatkowym to ok. 54 zł. 1 podatnik może więc pomóc wykupić ubogim osobom 3 recepty.
W ramach kampanii fundacja zamierza prowadzić akcje happeningowe na ulicach, mające na celu zwrócić uwagę społeczeństwa na problem
niewykupywania leków i utrudnionego do nich dostępu. Ogłoszony będzie
konkurs fotograficzny "Co możesz zrobić z receptą gdy nie stać Cię na jej
wykupienie".
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
02.05.2024
2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!