Pozytyw, negatyw, HIV
Brazylijska kampania z podwójnym wykorzystaniem jednego plakatu – w pozytywie i negatywie, co w kontekście jej tematu wydaje się rozwiązaniem idealnym.
"Positivo ou negativo? Nunca se sabe. Use camisinha." (Pozytyw czy negatyw? Nigdy nie wiesz. Używaj prezerwatyw) – plakaty z takim hasłem pojawiły się w maju br. na wiatach brazylijskich przystanków. Specjalny mechanizm kontrolował regularne włączanie i wyłączanie światła plakatu – podświetlony pokazuje pozytyw, a niepodświetlony – negatyw.
Podczas gdy pomysł "podwójności" reklamy autorstwa agencji Mohallem Meirelles należy ocenić pozytywnie, tak sam plakat przedstawiający zdjęcie kobiety, który ani nie jest ciekawy, ani oryginalny – raczej negatywnie.
W Ameryce Łacińskiej główną przyczyną zakażeń HIV jest niedostatecznie częste używanie prezerwatyw podczas stosunków seksualnych, za co wini się bardzo wpływowy w tym rejonie Kościół rzymskokatolicki, który jest przeciwny prezerwatywom. Równie ważnymi przyczynami panoszenia się AIDS wśród Latynosów jest niski poziom edukacji seksualnej młodzieży i opór ludności, aby poddać się testom na obecność wirusa HIV.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt