logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Powstanie sto hoteli dla pszczół
10.10.2013
Tematy: Wydarzenia

Powstanie sto hoteli dla pszczół



W niedzielę, 6 października, zakończyła się akcja społeczna Greenpeace „Adoptuj Pszczołę” (www.adoptujpszczole.pl). W miesiąc udało się zebrać fundusze na budowę 100 tzw. „hoteli” dla pszczół i owadów zapylających w polskich miastach. Projekt był kolejną odsłoną kampanii „Przychylmy Pszczołom Nieba”, mającej na celu ochronę pszczół miodnych i owadów zapylających, które masowo wymierają m.in. w wyniku chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób oraz niszczenia siedlisk.

W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę”, 5 września 2013 roku, Greenpeace otworzył specjalną stronę internetową, na której można było „adoptować pszczołę” i w ten sposób wesprzeć projekt. Każda sfinansowana „adopcja” odsłaniała jednocześnie fragment obrazka Tadeusza Baranowskiego, autora znanych historii obrazkowych, jak „Antresolka Profesorka Nerwosolka”, czy „Skąd się bierze woda sodowa”. Celem było uzbieranie pieniędzy na budowę 100 hoteli i odsłonięcie całego obrazka. Hotel dla owadów zapylających to specjalna konstrukcja wybudowana, by stworzyć schronienie i miejsce do rozmnażania się owadów zapylających.

W ciągu pierwszej doby udział w kampanii wzięło niemal 2500 osób, przez miesiąc wpłat dokonało 5100 osób, wpłacając średnio 15,6 zł. Z 40 tys. użytkowników, którzy odwiedzili stronę, wpłat dokonał co 9 odwiedzający. Przez miesiąc uzbierano 80 tys. złotych.

Podczas 4 tygodni trwania kampanii „Adoptuj Pszczołę”, odbył się szereg wydarzeń towarzyszących, w tym otwarcie pierwszego hotelu na warszawskim Polu Mokotowskim, którego dokonał aktor Marcin Bosak, a także „Rowerowy Taniec Dzikich Zapylaczy”, czyli rowerowy przejazd w strojach pszczół i owadów zapylających. W akcję włączył się szereg popularnych osób, takich jak Paulina Przybysz, Marika, Natalia Przybysz, Agnieszka Kręglicka, Zbigniew Wodecki, komiksowy bohater Jeż Jerzy oraz liczne stowarzyszenia i inicjatywy, takie jak tobee.pl , Zmiana Organizacji Ruchu i Cohabitat. Partnerem projektu był dystrybutor filmowy Against Gravity, który na cele kampanii zdecydował się przekazać złotówkę od sprzedanego biletu na film dokumentalny „Więcej niż miód”, w ramach którego premiery miał miejsce charytatywny koncert Rity Pax (nowy projekt Pauliny Przybysz).

Projekt graficzny strony www.adoptujpszczole.pl wykonała Marianna Wybieralska, ilustracje Tadeusz Baranowski, za rozwiązania IT odpowiadała Mashup Media  sp. z o.o., a public relations poprowadziła agencja Steinke Communications.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek