Płetwy i kły na znaczkach
Znaczki pocztowe przedstawiające płetwę rekina albo kły słonia są nowym sposobem na stary problem.
Wyzwaniami, jakie postawili przed sobą twórcy były zwiększenie świadomości społecznej problemu kłusownictwa oraz wzrost dotowania organizacji, walczącej z nielegalnym zabijaniem zwierząt. Rozwiązaniem, które zaproponowali, było zaprojektowanie kartek pocztowych w trzech wersjach (nosorożec, rekin, słoń), z których można było wyciąć znaczki. Na obrazku znajdowały się te elementy, z powodu których zwierzęta tracą życie: kość i płetwa.
Hasło kampanii: "Every trophy costs a life. Your donation can save it" ("Ceną za każde trofeum jest życie. Twoja pomoc może je ocalić") znajdowało odzwierciedlenie w przeprowadzonych działaniach. Te skupiały się na maksymalnym zwróceniu uwagi na konkretny element. Na pierwszym planie nie pojawił się apel o ratunek dla ogólnej grupy zagrożonych zwierząt. Pokazano bardzo konkretny problem za pomocą bardzo konkretnej metody. Przejrzystość i dosłowność przekazu przesądziły o sukcesie kampanii.
Jakie rezultaty przyniósł pomysł? Każde 50 centów ze sprzedaży pojedynczego znaczka trafiało na konto Pro Wildlife, co pozwoliło na zarobienie ponad 40 tys. euro. O kampanii zrobilo się głośno również w mediach tradycyjnych, a strona organizacji odnotowała wzrost liczby odwiedzin o niemal 400%.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!
-
20.09.2024
Party’s Over
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu