Płetwy i kły na znaczkach
Znaczki pocztowe przedstawiające płetwę rekina albo kły słonia są nowym sposobem na stary problem.
Wyzwaniami, jakie postawili przed sobą twórcy były zwiększenie świadomości społecznej problemu kłusownictwa oraz wzrost dotowania organizacji, walczącej z nielegalnym zabijaniem zwierząt. Rozwiązaniem, które zaproponowali, było zaprojektowanie kartek pocztowych w trzech wersjach (nosorożec, rekin, słoń), z których można było wyciąć znaczki. Na obrazku znajdowały się te elementy, z powodu których zwierzęta tracą życie: kość i płetwa.
Hasło kampanii: "Every trophy costs a life. Your donation can save it" ("Ceną za każde trofeum jest życie. Twoja pomoc może je ocalić") znajdowało odzwierciedlenie w przeprowadzonych działaniach. Te skupiały się na maksymalnym zwróceniu uwagi na konkretny element. Na pierwszym planie nie pojawił się apel o ratunek dla ogólnej grupy zagrożonych zwierząt. Pokazano bardzo konkretny problem za pomocą bardzo konkretnej metody. Przejrzystość i dosłowność przekazu przesądziły o sukcesie kampanii.
Jakie rezultaty przyniósł pomysł? Każde 50 centów ze sprzedaży pojedynczego znaczka trafiało na konto Pro Wildlife, co pozwoliło na zarobienie ponad 40 tys. euro. O kampanii zrobilo się głośno również w mediach tradycyjnych, a strona organizacji odnotowała wzrost liczby odwiedzin o niemal 400%.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.08.2022
delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
22.07.2022
Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!
-
21.07.2022
Krwawe diamenty